Bár az év elején még úgy volt, hogy semmi nem eladó, most már biztos, hogy a Traton legalább tíz százalékát piacra dobja a Volkswagen, méghozzá még június folyamán. Elemzők szerint ez úgy 1,9 milliárd eurót hozhat.
A Traton Group egész friss cég, amelyet tavaly hoztak létre, kifejezetten a VW csoport teherautós és buszos érdekeltségeinek együtt kezelésére. Már akkor az volt az új szervezeti egység megalapításának egyik oka, hogy szükség esetén egyszerűbben adhassák el a VW csoportnak ezt a felét, akár egészben, akár részben. Most ez utóbbi történik: bár a Volkswagen nem adja ki az irányítást a kezéből, a cég egy részét pénzzé teszik, amiből alighanem a közeljövő fejlesztéseit finanszírozzák majd.
A Scania és az MAN révén a Traton jelentős piaci szereplőnek számít Európában, azonban nemzetközi szinten messze nem ilyen erős a cég. Néhány éve ugyan részesedést szereztek az amerikai Navistar Internationalben, ezen kívül a VW és MAN teherautók Latin-Amerikában is közismertek, de a Traton jelentősége sem Észak-Amerikában, sem Kínában nem mérhető a két legnagyobb teherautó-gyártóhoz, a Daimlerhez (Mercedes, Freightliner, Mitsubishi Trucks, Detroit Diesel) és a Volvóhoz (Volvo, White, Renault, Mack, UD Trucks).
Egyes feltételezések szerint a június 28-án induló részvényeladások bevételét nemzetközi terjeszkedésre fordítaná a cég: egyebek közt felmerült, hogy növelnék részesedésüket a Navistarban. Egyelőre 50 millió részvényt bocsátanak piacra, ami a cég 10%-ának felel meg, de az esetleges túlfoglalás fedezésére rendelkezésre áll még 7,5 millió részvény, azaz összesen maximum a Traton 11,5%-a kerülhet külső befektetők kezébe.