Korábban csak a megújuló Zoe fotóit láthattuk, de a változások zöme nem a formát érinti. A nagyobb akkumulátor és az erősebb motorok mellett gyorsabb töltési sebességgel és digitális műszerfallal újul meg a Renault elektromos kiskocsija.
A Zoe eddig nem látszott kirobbanó sikernek a Renault számára, de az eladások folyamatosan nőttek, és olyasmit hoztak a francia vállalat számára, ami a következő évtizedben jelenthet komoly helyzeti előnyt: tapasztalatokat a gyártásban és üzemeltetésben. A 2012-ben bemutatott villanyautó azonban mára kissé lemaradt műszaki szempontból – ezt ellensúlyozzák a most bejelentett új változattal.
A felújítás elég alaposnak tűnik. A legnagyobb változás az új akkumulátorcsomag, amely a korábbi 41 helyett 52 kWh-s, így a gyáriak szerint nyáron 380, télen 250 km maximális hatótávot biztosít. Motorból kétféle lesz, a ma is ismert 80 kW-os, azaz 109 lóerős, és az új, amely kerek 100 kW, azaz 136 lóerő csúcsteljesítményű. Nem véletlen, hogy épp ilyen erős, a Peugeot 208-as, és közeli rokona, az új Opel Corsa szintén ilyen erős villanymotort kapott. Az erősebbik Zoe egyébként egész fürgének ígérkezik: a gyorsulás 80 km/h-ről 120-ra – ami a százra gyorsulásnál egyértelműen gyakoribb manőver – 7,1 másodperc alatt megy, 2,2 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a gyengébb kivitelnek.
Talán kevésbé látványos, de annál lényegesebb, hogy javítottak az autó tölthetőségén. Az orrán, a Renault jelvény alatt már dupla csatlakozó található, így 50 kW-os gyorstöltővel is használható. A gyáriak szerint a tipikus 7 kW-os fali csatlakozóból, 100%-ra durván 9 óra alatt tölthető fel a nagy akkumulátor, fél óra alatt, egyenáramú gyorstöltőt használva pedig 150 km-rel növelhető a hatótáv. Ennél vannak gyorsabban tölthető autók a piacon, de a Zoe funkcionalitásán egyértelműen javítanak a fejlesztések.
A formaterv nem változik sokat, de annyit azért igazítottak rajta, hogy könnyen felismerhető legyen a felújított modell. Belül is felismerhető maradt a típus, a legnagyobb átalakítás a műszerfalat érintette, amely már teljesen digitális: a műszereket egy 10 hüvelykes képernyővel váltották ki, a középső érintőképernyő pedig 9,3 hüvelykes lett. A Renault mindezeken túl jobb vezethetőséget is ígér. Új például a B üzemmód, amely gázelvételnél nagyobb lassulást hoz, így átlagos városi forgalomban sokkal ritkábban kell átlépni a fékpedálra.
A Zoe felújítása persze csak afféle átmeneti lépés, legfeljebb arra lesz jó, hogy az évi 40 ezres eladási szintet az erősebb konkurencia ellenére is fenntarthassák a típussal. Hosszabb távon több villamos modellt terveznek: 2022-re legalább két, Nissan technikára épített villanyautó várható a cégtől, és az sem lehetetlen, hogy a korábban Kínában bemutatott K-ZE villanyautó is eljut Európába.
Egy apró részletet egyelőre nem tisztáztak a megújult Zoe-val kapcsolatosan: hogy hogyan változik az ára. A típus 10 millió forint körüli árával eddig sem volt épp olcsó, és nem tudni, hogy a nagyobb akkumulátor-kapacitás nem emel-e az árán.