Bemutatták a London Taxiból lett áruszállítót
Arról egy ideje már tudtunk, hogy a LEVC, az egykori London Taxi International az áruszállító piaccal is megpróbálkozna. A lehetőség végül is kézenfekvő: míg egyre többen vásárolnak házhoz szállításos megoldással, Nagy-Britanniában is számítani lehet forgalomkorlátozások bevezetésére a londoni után más nagyvárosok központjaiban is.
A TX5 taxi jellegzetes formájából csak az orr-részt tartotta meg a cég, az áruszállító az első ajtók mögött célszerű dobozformát kapott, ablakok nélkül. Az orr-rész is más karakterű így, hogy a krómkeretes hűtőrácsot lehagyták róla. Ugyanakkor a taxi hosszú tengelytávját meghagyták, így a végeredmény leginkább a korszerű dobozos haszonjárművek leghosszabb kiviteleire emlékeztet.
A terhelhetőség egyébként 800 kilogramm, ami városi áruterítő üzemben épp úgy elegendő lehet, mint a 31 kWh-s akkumulátor-csomag által biztosított 130 km-es tisztán elektromos hatótáv. Ugyanakkor a háromhengeres, 1,5 literes Volvo benzinmotor 600 km körüli teljes hatótávot biztosít, azaz esély sincs rá, hogy a lemerülő akkumulátor szakítson félbe egy munkanapot.
Ahogy a TX5, az áruszállító is elég drágának ígérkezik. Az árát egyelőre nem közölték, de az Autocar szerint nem lehet sokkal olcsóbb, mint a hibrid taxi 55 ezer angol fontos, vagyis durván 20 millió forintos ára. Ugyanakkor az alacsony üzemeltetési költségre és arra a tényre építve, hogy a taxik többségét is valamiféle bérleti konstrukcióban vásárolták meg, a LEVC vezetése már a kezdetektől évi 10 ezer autó eladására számít.
Hogy ez mennyire optimista becslés, azt egyelőre megbecsülni sem lehet, de ha valahol, hát a rövid távokra használt haszonjárművek piacán indulhat be a villanyautóra váltás igazán intenzíven. Itt ugyanis a magas árat könnyen ellensúlyozhatja az alacsonyabb üzemeltetési költség.