Bemutatták a London Taxiból lett áruszállítót
Arról egy ideje már tudtunk, hogy a LEVC, az egykori London Taxi International az áruszállító piaccal is megpróbálkozna. A lehetőség végül is kézenfekvő: míg egyre többen vásárolnak házhoz szállításos megoldással, Nagy-Britanniában is számítani lehet forgalomkorlátozások bevezetésére a londoni után más nagyvárosok központjaiban is.
![](https://kep.index.hu/1/0/2827/28278/282783/28278353_4d3d62ae4fd61a463d5d7221fef3af6e_wm.jpg)
A TX5 taxi jellegzetes formájából csak az orr-részt tartotta meg a cég, az áruszállító az első ajtók mögött célszerű dobozformát kapott, ablakok nélkül. Az orr-rész is más karakterű így, hogy a krómkeretes hűtőrácsot lehagyták róla. Ugyanakkor a taxi hosszú tengelytávját meghagyták, így a végeredmény leginkább a korszerű dobozos haszonjárművek leghosszabb kiviteleire emlékeztet.
![](https://kep.index.hu/1/0/2827/28278/282783/28278355_2ad73dc8153fe16c43d2463e33a1c7f1_wm.jpg)
A terhelhetőség egyébként 800 kilogramm, ami városi áruterítő üzemben épp úgy elegendő lehet, mint a 31 kWh-s akkumulátor-csomag által biztosított 130 km-es tisztán elektromos hatótáv. Ugyanakkor a háromhengeres, 1,5 literes Volvo benzinmotor 600 km körüli teljes hatótávot biztosít, azaz esély sincs rá, hogy a lemerülő akkumulátor szakítson félbe egy munkanapot.
![](https://kep.index.hu/1/0/2827/28278/282783/28278357_2f71c5335a7574813b413f77fc4416f5_wm.jpg)
Ahogy a TX5, az áruszállító is elég drágának ígérkezik. Az árát egyelőre nem közölték, de az Autocar szerint nem lehet sokkal olcsóbb, mint a hibrid taxi 55 ezer angol fontos, vagyis durván 20 millió forintos ára. Ugyanakkor az alacsony üzemeltetési költségre és arra a tényre építve, hogy a taxik többségét is valamiféle bérleti konstrukcióban vásárolták meg, a LEVC vezetése már a kezdetektől évi 10 ezer autó eladására számít.
![](https://kep.index.hu/1/0/2827/28278/282783/28278359_b418adeeedcc466c91ab7ad174471331_wm.jpg)
Hogy ez mennyire optimista becslés, azt egyelőre megbecsülni sem lehet, de ha valahol, hát a rövid távokra használt haszonjárművek piacán indulhat be a villanyautóra váltás igazán intenzíven. Itt ugyanis a magas árat könnyen ellensúlyozhatja az alacsonyabb üzemeltetési költség.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)