A 2008-ast is átültették az új CMP padlólemezre. Nagyobb lett, új formatervet kapott, és elektromos hajtással is készül majd.
A Peugeot legkisebb SUV-ja egyszerre ismerős, és nagyon szokatlan. Úgy néz ki, a Peugeot 208-as LED-csíkjai a Peugeot márkaarculat részévé válnak, mivel ez a markáns vonás a 2008-ason is felbukkan. A fekete sávból kivillanó hátsó lámpák is ismerősek lehetnek, ilyen van nagyjából mindenen az 3008-astól az 508-asig, ugyanakkor a márka legkisebb SUV-ját láthatóan minden más eszközzel igyekeztek elkülöníteni a Peugeot megszokott harmóniáitól. Nyilvánvalóan erre szolgál a motorháztető élét megtörő betét a hűtőrács felett, amely a GT változaton fekete, másutt színre fényezett, vagy az autó oldalán a jellegzetes, többszörösen elágazó élek, amelyek itt az övvonalat helyettesítik.
A megtört ívek kavalkádja a 2008-as orrának alján is felbukkan, és az ötödik ajtóra is jutott két ferde hajtás, mintha valaki megunta volna, hogy egyszerűen csak szép autót rajzoljon. Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy mindez zavarni fogja-e a vásárlókat, vagy az elődmodellhez hasonlóan ez is a kategóriája egyik slágerévé válik a zilált formaterv ellenére.
Műszaki szempontból a 2008-as is messzemenőkig a szabvány-megoldásokra épül, amelyekkel a PSA gyártási rendszerét mostanában igyekeznek hatékonyabbá tenni. Ennek jegyében benzinesből csak turbós, háromhengeres 1,2 literest lehet kapni, igaz, ebből 100, 130 és 155 lóerős változat is lesz. Az 1,5 literes négyhengeres turbódízelből is kétféle van,100 és 130 lóerős, és ahogy minden más CMP alapú modellből, ebből is lesz elektromos kivitel, 136 lóerővel, fronthajtással és 50 kWh-s akkucsomaggal. Ez itt 310 km-re elegendő, és nem 340-re, mint a 208-asban, ami nyilván a nagyobb homlokfelületű és tömegű karosszériának köszönhető.
A 2008-as azonos nevű elődjéhez képest is nőtt, hosszában 14 centit, és a tengelytáv is 6 centivel hosszabb, mint volt. Az új modell 4,3 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,54 méter magas lett, 2,6 méteres tengelytávval, a csomagtere pedig 434 literes.
Az új Peugeot forgalmazását az év végén kezdik, a gyártás pedig egyelőre két üzemben zajlik majd: a spanyolországi Vigoban, illetve a kínai Wuhanban.