Úgy látszik a terepjárónak látszó járművekből egyszerűen nem tudnak elég félét készíteni. A Kia például már most is négyfélét gyárt, de úgy látszik, elfér még egy ötödik is. Az újdonság a Seltos nevet kapta, és a képeit nézve az az érzésünk, hogy már láttuk valahol, de ez nem feltétlenül baj: a legsikeresebb modellek közt sok az ilyen, kevésbé karakteres.
Profilból a Seat terepjáróira emlékeztet leginkább, legalábbis ott láthattuk már ezt a hátul meredeken felfelé törő övvonalat. Szemből meg mintha az újabb Citroëneket és Škodákat nézegették volna túl sokat, az emeletes fényszórókialakítás ott tűnt fel korábban. Úgy általában is az az érzés fogja el az embert a formaterv láttán, hogy az eredetiség nem szerepelt a célok között, ezért új ötlet nincs is. Ha van a formatervnek hibája, az a túlzsúfolt orr: itt egyszerűen túl sok minden torlódik egymásra, hogy szépnek lássa a szem – van egy olyan érzésem, hogy ha valami, ez foghatja vissza az eladásokat Európában.
Bár a méreteit egyelőre nem tudjuk, a Seltos egy újabb közepes városi terepjáró. Házon belül a Stonic és a Sportage közé illik, az előbbinél tágasabb, az utóbbinál könnyedebb. Ennek a méretnek a legnagyobb előnye, hogy mindenütt eladható, bár mindenütt kicsit máshová tartozik az autós táplálékláncban. Kínában vagy Indiában már jelentős presztízst hordoz egy ekkora jármű, az Egyesült Államokban a belépőszintet jelenti, Dél-Koreában, Japánban és Európában pedig a középkategória közepe. És mivel az SUV-piac mindenütt növekedőben van, mindenütt komoly eladások várhatók egy jól kitalált közepes méretű típustól.
Az, hogy mindenhova céloznak a típussal, leginkább talán a hajtáskínálatból látszik. A Seltos háromféle motorral készül majd: lesz 1,6 literes, 177 lóerős turbós benzines és ugyanekkora, 136 lóerős turbódízel – valószínűleg ezekkel jön Európába is – valamint egy egyszerűbb felépítésű kétliteres, 149 lóerős szívó négyhengeressel, amely alighanem Észak-Amerikában lesz népszerű. Természetesen lesz első- és összkerék-hajtású Seltos, váltóból pedig háromfélét kínálnak. Hatfokozatú hagyományos automata, hétfokozatú dupla kuplungos és fokozatmentes közül lehet majd választani. Kézi váltó egyelőre nincs, és nem kizárt, hogy nem is lesz: Európán kívül nem is nagyon igényli a piac.
Egyelőre két üzemet jelöltek ki a Seltos gyártására: a koreai Gwangjuban, és az indiai Andhra Pradeshben indulhat a termelés, a forgalmazást pedig az év második felében tervezik beindítani. Az európai premier időpontjáról egyelőre nem esett szó.