Érdekes látni, hogy miközben a VW-csoport elektromos modelleket tol az előtérbe, mintha a dízel-technika most még erőteljesebben lenne jelen a kínálatukban, mint bármikor korábban. Erre kiváló példa a Q8 sportos csúcsváltozata. Az SQ8-as fölényes dinamikát kínál: a teljesítménye 435 lóerő, ami négyliteres, nyolchengeres TDI motorból jön.
A tekintélyes méretei és tömege ellenére az SQ8 sportkocsikra jellemző dinamikát ígér: 4,8 másodperces gyorsulást százra és 250 km/h-s végsebességet. Hogy miért kell ehhez dízelmotor? Erre tisztességes magyarázatot egyelőre nem adtak a gyáriak, de valószínűleg két okból. Egyrészt ez a technika már a dízelbotrány előtt elkészült, és ahhoz még a VW sem rendelkezik elegendő forrással, hogy csak úgy kidobja. Másrészt ilyen méretek mellett alacsony fogyasztást benzinmotorral nem igazán lehetne elérni, az pedig épp most létfontosságú, hiszen jövőre itt az új szabályozás, amely 95 g/km-es átlagot ír elő, ami benzinből 4 literes, gázolajból még alacsonyabb fogyasztási átlagnak felel meg. Ilyen szabályozás mellett nyilván minden deci fogyasztás számít, és a benzines- és dízelmotor között általában több liternyi az eltérés, ez utóbbi javára.
Az új SQ8 egyébként nem különbözik nagyon a sima, egyébként V6-os dízelmotorral kapható Q8-astól. Ahonnan megismerhető, az a 21-es vagy 22-es felnigarnitúra – az utóbbi 285/40-es kerekekkel jön – hátul a dupla kipufogóvégek, a kerekek alatt pedig a vörös féknyergek. Ezen kívül azonban nincs érdemi eltérés, talán mert a Q8-ason már elsütötték a manapság sportosnak tartott formai trükkök nagy részét. A futómű természetesen itt is légrugós, és a magsságállítási tartomány kerek 9 centi, azaz külön ültetésre nem volt szükség, csak a rendszer programozásán kellett igazítani.
Az új sport-terepjáró pontos árát egyelőre nem közölték, de a német szaksajtó szerint 100 ezer euró környékére várható a Q8 csúcsváltozata, amelynek a bevezetését alighanem ősszel kezdik Európában.