Ez a BMW saját Teslája
A kihívás évek óta adott: megmutatni, hogy a BMW is tud olyan erős és gyors villanyautót gyártani, mint a Tesla Model S. Most megmutatták, hogy van ilyesmijük, igaz, egy darabig még biztosan nem megy gyártásba.
A BMW megoldása a szükségtelenül nagy teljesítmény elérésére három szabványos elektromos hajtóegység beépítése. Egy hajtja a két első kereket, kettő pedig a két hátsót – ez utóbbiakat külön vezérlik, így egyben nyomatékvektoros irányításra is módot ad a rendszer. Ezek a szabvány hajtóegységek lényegében 240 lóerős villanymotorok, egybe építve a teljesítmény-elektronikával. Ilyen kerül majd a BMW iX3 villanyautóba, igaz, nem három, csak egy.
Az átalakított ötös, amelyet Power BEV-nek hívnak házon belül, egyértelműen az a célja a BMW-nek, hogy kiismerje az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket, és megoldja azokat a kisebb-nagyobb műszaki problémákat, amelyek egy ilyen hajtáslánc felvethet. Így később, ha hasonló, nagy teljesítményű elektromos hajtást építenek szériagyártású autókba, lesz honnan elindulni. Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy ez az autó nem a számháború eszközének készült: a gyorsulása százra 3 másodpercen belül van ugyan, de nem valószínű, hogy a tervezési célok közt lett volna a Model S P100D legyőzése. A teljesítmény talán meglenne hozzá, de nyilván erre kellene optimalizálni a rendszert.
A BMW legalább huszonöt olyan típust ígér 2023-ra, amelynek a hajtásában villanymotor is részt vesz, és ezek kifejlesztésének hátterét teremtik most meg a Power BEV révén.