Sűrített földgáz-üzemű gyári autókat az egész VW csoport kínál már egy ideje, most az új Škoda családi ötajtós kap egy ilyet.
A cseheknél ennek a neve G-tec, és egyszerűen arról van szó, hogy a meglevő benzinmotorokat teszik alkalmassá földgázzal való működtetésre. Az Octaviával szemben, ahol az 1,5 literes turbómotorból kínálnak gázos változatot, a Scala esetében az ezres háromhengeres kerül a G-tec kivitelbe. Ez 90 lóerő és 160 Nm leaádásra alkalmas, és hatfokozatú kézi váltóval párosítják.
Ahogy ez szokásos, a hiányos európai CNG kúthálózat miatt a nagy nyomású gáztartályok mellett egy 9 literes benzintartály is bekerül az autóba. A gáztartályokba 13,8 kilogramm üzemanyag megy, ezzel 410 km tehető meg, ezen felül benzinnel további 220 km-es távot lehet menni. Magyarán a G-tec olyan környezetben is használható, ahol CNG-t nem lehet beszerezni, bár ilyenkor nagyon gyakran kell megállni tankolni.
Egy másik áldozat, amelyet a tisztább üzemelésért meg kell hozni, a kisebb csomagtér-méret. Míg a benzines és dízelmotoros Scala 467 literes csomagtartót kínál, addig a G-tec-ben a hengeres tartályok miatt csak 339 liter marad.
Bár a CNG üzemű motor nem zéró-emissziós, a Škoda fogyasztási adatait nézve valószínűleg kifejezetten jót tesz majd a szén-dioxid-kibocsátási átlagnak, mivel földgáz-üzemben 75-90 g/km-es átlag adódik a gáz minőségétől függően, ami még mindig jobb az autógyáraktól 2020 elejétől megkövetelt 95 g/km-es szintnél.