Megjött az új BMW X6
A recepten természetesen nem változtatott a BMW a szokatlanul korai modellváltás kapcsán, de a részleteken annál inkább. Az új modell nem csak agresszívebb, mint volt, de valamivel nagyobb is lett, és műszaki szempontból is aktualizálták.
Az Egyesült Államokban és Kanadában két benzinmotorral lesz kapható a kupétetős terepjáró: a 40i változat 340 lóerős, háromliteres soros hathengeressel készül majd, az M50i pedig a 4,4 literes V8-as 530 lóerős változatával. Európába háromezres, hathengeres dízelekkel is hozzák az Amerikában gyártott típust: a 30d-be 265 lóerős kivitel, az M50d-be 400 lovas, négy turbófeltöltős kivitel kerül. Európába csak összkerék-hajtású X6-osokat hoznak, viszont itt az alapváltozat elérhető lesz 19-es kerekekkel, míg odaát 20 hüvelykesnél kisebb kereket az se kaphat a típushoz, aki szeretne. Közös pont ugyanakkor, hogy minden motorhoz ugyanazt a nyolcfokozatú automata váltót kapják majd a vásárlók.
Az új X6 4,94 méter hosszú, 2 méter széles, 1,7 méter magas és 2,98 méteres tengelytávú, ami néhány centis növekedést jelent minden irányban, kivéve a magasságot. A változás azonban nem olyan mértékű, hogy látványos legyen. Valószínűleg a legnagyobb eltérés, a 4,2 centis tengelytáv-növekedés sem tűnik majd fel senkinek, aki csak szabad szemmel nézi az új BMW-t. A csomagtartó térfogata 580 literes lett.
A BMW természetesen számtalan extrát kínál a típushoz. Lesz hozzá légrugós futómű aktív dőlés-stabilizálással, M Sport fékrendszer, sőt, még egy off-road csomagot is összeállítottak, amelyben a légrugós futómű mellett elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű található, és négyféle hajtásprogram, külön a havas, köves, homokos és murvás útfelületre.
Az X6 következő generációjának gyártását már augusztusban megkezdik a BMW Spartanburgi üzemében, a forgalmazás viszont csak az év legvégén indulhat. Élőben valószínűleg ott lesz az idei Frankfurti Autószalonon is.