Úgy néz ki, az idei Goodwood Festival of Speed nem szűkölködik sportkocsi-bemutatókban. A Radical is itt mutatja be legújabb kreációját, amely első ránézésre tisztességes versenyautónak néz ki, de közben kaphat rendszámot.
A kétüléses Rapture valós igényre válaszol: olyan autó, amivel lábon el lehet menni a versenypályáig, ott nagyon gyorsan menni, majd hazagurulni. Mindezt legálisan, egyszerűen, anélkül, hogy utánfutót vagy autószállító teherautót kellene tartani. Nagy-Britanniában, vagy más Nyugat-Európai országokban, ahol sokkal több a versenypálya, vagy annak használt reptér, mint nálunk, egy ilyen jármű tökéletes hobbitárgy lehet. Nem is ez az egyetlen: a BAC Mono és a Dallara Stradale is hasonló célokat szolgál, a Rapture azonban úgy nyújtja mindezt, hogy a konkurenciánál sokkal erősebben sugározza a versenyautó-jelleget.
Egyébként viszonylag egyszerű, merev csővázra épülő, szálerősítésű műanyag burkolatú jármű, amelybe a Ford 2,3 literes, turbós négyhengeresét építik. Ezt a Radical saját maga alakítja át, új turbófeltöltőt és szívórendszert fejlesztettek hozzá, így a csúcsteljesítményét 355 lóerőre növelték. A középre épített motorhoz szekvenciális váltó és Quaife önzáró differenciálmű csatlakozik, ezeken át hajtja a két hátsó kereket. A dinamika is meggyőző: 3 másodperc alatt gyorsul a Rapture 96 km/h-ra, 8,4 alatt 200 km/h-ra, a végsebessége pedig 266 km/h. A lényeg azonban nem is ez – a számháborúban a nagyobb és autószerűbb sportkocsik sokkal jobbak – hanem az alacsony súlypont, a nagy leszorítóerőt termelő forma és az állítható futómű. Ezek miatt a Radical gyorsabb kanyarban, mint bármiféle utcai használatra tervezett autó, beleérve a Ferrarikat, Porschéket és Lamborghiniket is.
Az autó elvileg már megrendelhető a Radicalnál, ami már csak azért is érdekes, mert árat egyelőre nem mondtak rá.