A 2011 óta piacon tartott Yaris leváltása lassan égető szükségszerűséggé válik, és Európában aligha felelne meg egy áttervezett orrú Mazda 2-es, amilyet Észak-Amerikában kínál mostanság. Úgy tűnik, ezt a Toyotánál is belátták, és már nekiálltak egy következő generáció fejlesztésének, amit most a Nürburgringen fényképeztek le.
Bár itt is a Supráéhoz hasonló négyszínű álcafóliában látható az autó, az így is kivehető, hogy a jelenlegitől jócskán eltérő kialakítású autóról van szó. Az orr-rész nem igazán hasonlít a jelenlegi Toyotákéra – nem csodálkoznánk, ha megint valami egészen újjal próbálkoznának – az oldalablakok formája viszont emlékeztet az aktuális Corolla megoldására. Úgy tudjuk, az új Yaris is a TNGA szabvány platformra épül, mint a Toyotánál mostanában minden más, a Camry-től a C-HR-ig – alighanem egy négy méteres autóhoz még pont nem túl nagyok az alkatrészek. Valószínű egyébként, hogy kisebb autó nem is lesz a Toyota európai kínálatában, legalábbis a jelenlegi Aygo kifutása után.
A tesztautó jellege egyébként arra utal – a nagy felnik, az alacsony profilú gumik és a viszonylag nagy felületű hűtőnyílások alapján legalábbis – hogy valamiféle sportváltozatot tesztelnek a Nordschleifén. Nem lehetetlen, hogy az új generációból is lesz GRMN kivitel erős benzinmotorral, de egyértelmű, hogy a Yaris legfontosabb változata nem ez lesz, hanem a hibrid: ez az a megoldás, ami a dízelbotrány óta a hátán viszi a márkát, és ez aligha változik a következő években.
A bemutató pontos dátumát egyelőre nem ismerjük, de az a legvalószínűbb, hogy 2020 első felére elkészülnek vele. Nagyon nem volna érdemes tovább halasztani a modellváltást: a maga kilenc évével így is a Yaris lesz messze a kategória legtovább maradó típusa, most, hogy az Opel Corsát már leváltották.