Egyedül Európában tartja magát, más piacokon viszont hatalmasat estek a PSA-konszern eladásai az idei első fél évben. Közel 13 százalékkal kevesebb autót adtak el június végéig, mint tavaly ilyenkor.
A PSA-csoport – amelynek öt brandje a Peugeot, a Citroen, a DS Automobiles, az Opel és a Vauxhall – 1,9 millió járművet értékesített a június végével záródott első hat hónapban az egy évvel korábbi 2,18 millió után. Ez 12,8 százalékos visszaesés a globális eladásokat nézve. Régiós piacokra bontva már nem ennyire egyértelmű a kép, a cégcsoport értékesítése például Európában, amely messze a legnagyobb piaca, 0,3 százalékkal nőtt. A konszern közleménye szerint nagyrészt a C5 Aircross és a C3 Aircross modelleknek hála.
Mindenütt másutt jelentősen csökkent a PSA eladása, így például Kínában – ahol eleve nagyot zuhant a komplett újautó-piac idén – 60,6 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 29,3 százalékkal estek az eladások. A PSA tavaly 3,877 millió járművet adott el, ha marad ez a relatív gyenge teljesítmény, idén ez a szám várhatóan nem lépi majd át a 3,5 milliót.