Hiába változott óriásit az idei szezonra a Formula-E, Jean-Eric Vergne a teljesen megújult villanyos formulaautó-szériában is megvédte címét. Mindezt úgy, hogy az utolsó versenyhétvége két futamán még csak dobogóra sem állt. A gyártók közt egy alig ismert kínai csapat verte végig a legnagyobb autógyártókat.
Hogy a szezon tizenhárom futamán kilenc különböző versenyző és nyolc különböző csapat tudott nyerni, sokat elárul arról, mennyire fordulatosra sikerült a Formula-E ötödik szezonja. A decemberben indult 2018-19-es idényre végre elhagyta a sorozat a komolytalan, Formula-3-as autókra hajazó formát és nagyot erősödött teljesítményben és akkumulátorkapacitásban egyaránt. Nem véletlen, hogy a BMW-től a Mercedesig sorra jöttek a nagy márkák a szériába, aminek hangja ugyan továbbra sincs, reklámértéke egyre inkább és izgalom is sok van benne. Egy része épp a villanyhajtás korlátjaiból fakadóan, a töltés beosztásából például lettek érdekes befutók az idén.
Ezt a kiszámíthatatlan szezont ha nem is simán, de végül egész nagy előnyben a címvédő Jean-Eric Vergne nyerte, aki idén egyedül tudott három futamon is győzni. Csapata, a PSA-támogatású, de sanghaji DS Techeetah tavaly a hajrában bukta el a gyártók címét az Audival szemben. Idén megint az Audi volt a másik esélyes, végül ha szorosan is, de a New York-i szezonzárón a kínaiakhoz került a cím.
Teljes eredménylisták a szezonról erre.