Bemutatták Szöulban az új Hyundai Sonata hibrid változatát és a legnagyobb újdonsága, hogy sima, nem plug-in hibridként is képes a tetejére szerelt napelemmel évi 1300 extra kilométerre elég áramot termelni.
Legalábbis a hivatalos sajtóközleményben ez szerepel, de kérdéses, hogy vajon mennyire reális. Annyit ugyan hozzátettek, hogy napi hat órányi napsütéssel kalkuláltak, de mivel nincs benne igazán nagy, hálózatról is tölthető akkumulátor, kérdéses, hogy hova tölti a megtermelt áramot, ha néhány napig nem használjuk. Akárhogy is nézzük, a gyári kalkuláció szerinti napi 3,5 napenergiával megtett kilométerhez azért elég ügyesen kell logisztikázni.
A napelemes tetőt és az áramvonalas formát még egy Active Shift Control nevű spéci váltóvezérléssel is igyekeztek kiegészíteni, hogy a lehető legjobb legyen a fogyasztás. A röviden csak ASC-nek becézett rendszer 30 százalékkal rövidíti a váltásokat, és ezzel a fogyasztást is csökkenti, kevesebb idő alatt kevesebbet a súrlódási veszteség. A gyáriak így egészen pontosan 4,97 literes átlagfogyasztást adtak meg, ami jól hangzik, de mivel nem tudjuk, hogy melyik mérési ciklushoz kellene hasonlítani, érdemes fenntartásokkal kezelni.