Épp tegnap jött a hír, hogy az FCA milyen jól hasít Észak-Amerikában, és a Dodge legújabb kampánya azt is mutatja, hogy ezt milyen fogásokkal érik el.
Ezúttal azt találták ki, hogy tíz dollár kedvezményt adnak minden lóerő után, a legerősebb Dodge, a Challenger Hellcaty Redeye árából így 7970 dollár, vagyis kb. 2,35 millió forint jön le, de a leggyengébb után is 2920 dollár, azaz 862 ezer forintnyi kedvezményt adnak.
A trükk nyilván az, hogy igyekeznek mindenkinek még drágább autót eladni, lehetőleg olyat, aminek az árán még az óriási kedvezmény után is marad haszon. A 797 lóerős Hellcat Redeye például 73 ezer dollár helyett vihető haza így 65 ezerért.
A hivatalos duma persze nem ez, de nem hangzik sokkal vonzóbban az sem. A Dodge-nál azt találták ki, hogy a 2000 utáni Charger és Challenger modellekkel értékesített durván 485 millió lóerőt még az év vége előtt vagy félmillióval növeljék.
Érdekes ez, különösen abban az összefüggésben, hogy egy ilyen szöveg büntetlenül elfér abban az országban, ahol nemrég kis fogyasztású, de az ígértnél valamivel nagyobb károsanyag-kibocsátású dízel-személyautók miatt állítottak pellengérre és pereltek ronggyá egy másik autógyártót. És ezzel még véletlenül sem szeretnénk védeni a VW csaló dízeleit.
Az FCA esetében egyébként eddig sem volt titok, hogy a hasznuk egy kis részéből környezetvédelmi krediteket vesznek olyan gyártóktól, mint a Tesla – ésjövőre Európában is ugyanerre készülnek – és most már az is jól látszik, hogy erre miért van szükség: a Chrysler most leginkább azokat igyekszik kiszolgálni, akik a zombiapokalipszist is nagyobb fenyegetésnek érzik, mint a bőrünkön érezhető globális felmelegedést.