Nem partizánakcióról van szó: az 1969-es Le Mans-i 24 órást megnyerő autó tökéletes másolatai gyári alvázszámot kapnak, és persze korhű hajtásláncot.
A legendás autó a P/1075-ös alvázszámot viseli, a másolatok ennél nagyobb, de a P/1000-es sorba illeszkedő számokat kapnak. Így az utánépítések azonosíthatók maradnak. Számos részletet persze a vásárló határozhat meg: hogy milyen motort építsenek be – 5 és 7 liter közti, Roush tuningos Ford V8-asokból lehet választani – és hogy milyen legyen a váltó, Quaife RQF vagy ZF RBT típus-e. Ezen felül eldöntheti, hogy az utcai kivitelt kéri-e, vagy az FIA homológ versenyautót, amelyet a historic futamokon is elfogadnak, eredeti autóként.
Már az autó 280 ezer fontos ára is garancia rá, hogy az újonnan, de eredeti technológiával épített GT40-esek nem lesznek tömeggyártmányok, de ezen felül a példányszámot is 50-re limitálták, így biztosan nem fut majd ebből az ínyencségből túl sok.
Mostanság egyre több gyártó készít efféle gyárinak tekinthető klasszikusokat vadonatúj alkatrészekből. Ez egyrészt az igénynek köszönhető, másrészt annak a ténynek, hogy az eredeti autók végleges elkoptatását maguk a gyártók sem kívánják, viszont az ilyen 60-as évekbeli versenygépek nagy része ma is aktív használatban van. Magyarul szükség van utánpótlásra, ezért kapni mostanság vadiúj Jaguar E-type-okat és Aston Martin DB5-ösöket.