Az Automobile magazin szerint a következő néhány évben sokat változhat az Audi kínálata, igazodva a változó igényekhez. Elsősorban a nagyobb modelleknél lehet drasztikus változtatásokra számítani.
Állítólag épp a napokban dőlt el, hogy egy jelentős költségcsökkentési lépést kihagy az Audi: az A4-es utódját, amely 2022 után várható, nem költöztetik át a VW Golfban is használt MQB padlólemezre, helyette a ma is alkalmazott, hosszmotoros MLB platformot fejlesztik és használják tovább. Ezzel állítólag közel 1 milliárd euróval költségesebb lesz a gyártás, viszont a középkategóriás Audi jobb arányú, elegánsabb autó lehet.
Ugyanakkor az Audinak spórolnia kell, és úgy néz ki, ezt leginkább a rétegmodellek ritkításával érnék el. A TT megszüntetéséről már döntöttek, de nem ez az egyetlen áldozat. Az A3 és az A5 nyitott változatait egyetlen modell váltja, méghozzá valószínűleg az A3 szedán alapjain, és hallani arról is, hogy a két ferde hátú ötajtósból, az A5 Sportbackből és az A7-esből is egy típust szeretnének csinálni, ami méretben a két jelenlegi Audi közé esne. Az A4 következő generációjához hasonlóan ez is az MLB platformra épül majd.
A csúcsmodell, az A8-as esetében azonban az is kérdéses, hogy egyáltalán lesz-e, kell-e utód. Úgy tudjuk, ha lesz is, azt sem az Audi saját műszaki alapjaira építik, hanem a Bentley és a Porsche által használt MSB rendszerre, de egy olyan lehetőség is felmerült, hogy az új csúcsmodell A9 néven egy tisztán elektromos személyautó legyen, a Porschével közösen fejlesztett PPE padlólemezen.
Az Audi várhatóan kínál sportkocsikat a jövőben, de ezek sem olyanok lesznek, mint manapság. A TTE néven emlegetett modell is Porsche alapokon érkezhet – állítólag egy Boxster méretű, megfizethető villany-sportkocsin dolgoznak, amely többféle márkanéven is felbukkan majd a VW csoporton belül – viszont folyik egy fejlesztés RS e-tron néven, ami egyes feltételezések szerint a PB-18 tanulmány szériaváltozatát jelölheti, és az R8 szintén elektromos utódját tisztelhetjük benne.
Ha csak részben igaz, amit az Automobile ír, már az is azt jelenti, hogy az Audi márka képe a következő évtized közepére elég sokat változhat. Valamivel kevésbé szerteágazó, de átgondoltabb, lényegre törőbb típusválaszték állhat össze.