Az Automobile magazin szerint a következő néhány évben sokat változhat az Audi kínálata, igazodva a változó igényekhez. Elsősorban a nagyobb modelleknél lehet drasztikus változtatásokra számítani.

Állítólag épp a napokban dőlt el, hogy egy jelentős költségcsökkentési lépést kihagy az Audi: az A4-es utódját, amely 2022 után várható, nem költöztetik át a VW Golfban is használt MQB padlólemezre, helyette a ma is alkalmazott, hosszmotoros MLB platformot fejlesztik és használják tovább. Ezzel állítólag közel 1 milliárd euróval költségesebb lesz a gyártás, viszont a középkategóriás Audi jobb arányú, elegánsabb autó lehet.
Ugyanakkor az Audinak spórolnia kell, és úgy néz ki, ezt leginkább a rétegmodellek ritkításával érnék el. A TT megszüntetéséről már döntöttek, de nem ez az egyetlen áldozat. Az A3 és az A5 nyitott változatait egyetlen modell váltja, méghozzá valószínűleg az A3 szedán alapjain, és hallani arról is, hogy a két ferde hátú ötajtósból, az A5 Sportbackből és az A7-esből is egy típust szeretnének csinálni, ami méretben a két jelenlegi Audi közé esne. Az A4 következő generációjához hasonlóan ez is az MLB platformra épül majd.

A csúcsmodell, az A8-as esetében azonban az is kérdéses, hogy egyáltalán lesz-e, kell-e utód. Úgy tudjuk, ha lesz is, azt sem az Audi saját műszaki alapjaira építik, hanem a Bentley és a Porsche által használt MSB rendszerre, de egy olyan lehetőség is felmerült, hogy az új csúcsmodell A9 néven egy tisztán elektromos személyautó legyen, a Porschével közösen fejlesztett PPE padlólemezen.
Az Audi várhatóan kínál sportkocsikat a jövőben, de ezek sem olyanok lesznek, mint manapság. A TTE néven emlegetett modell is Porsche alapokon érkezhet – állítólag egy Boxster méretű, megfizethető villany-sportkocsin dolgoznak, amely többféle márkanéven is felbukkan majd a VW csoporton belül – viszont folyik egy fejlesztés RS e-tron néven, ami egyes feltételezések szerint a PB-18 tanulmány szériaváltozatát jelölheti, és az R8 szintén elektromos utódját tisztelhetjük benne.
Ha csak részben igaz, amit az Automobile ír, már az is azt jelenti, hogy az Audi márka képe a következő évtized közepére elég sokat változhat. Valamivel kevésbé szerteágazó, de átgondoltabb, lényegre törőbb típusválaszték állhat össze.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
