Az új kisautó a Hyundai meglepetése?
Tudjuk, hogy a vázlatok becsapósak, túl sokat torzítanak az arányokon, és általában kedvező irányba. Ám az így is egyértelmű, hogy a Hyundai tervezői az i10-ből olyan autót igyekeznek előállítani, amelyen megakadhat a vásárlók szeme.
Az aktuális i10-est szereti is a közönség, még tavaly is bő 80 ezret adtak el csak Európában, de az idén már hat éves lesz. Talán ezért is döntött úgy a koreai gyártó, hogy nem csak simán piacon tartja, de meg is újítja legkisebb autóját. Ez azért különös, mert több hasonló méretű kisautó tűnik el a piacról a következő néhány év során a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt, az i10-esnél sikeresebbek is.
Valószínű, hogy a Hyundai korábbi vázlata egy idei újdonságáról is ezt az autót ábrázolta: a kettéosztott hátsó tetőoszlop kifejezetten izgalmas részlet, különösen ebben a kategóriában. A vázlat alapján az autó orra is érdekesebb lehet, mint jelenleg, bár a rajzon szereplő járművet alaposabban megnézve az is feltűnhet, hogy nagyon sok formai megoldás az aktuális i10-esen is nagyon hasonló. Nem lenne meglepő, ha nem leváltanák, csak alaposan felújítanák a 2013-as modellt, hisz épp most nagyon nehéz megjósolni, hogy egy ekkora kisautó eladható lesz-e Európában egyáltalán a 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási korlátozás bevezetése után.
Mindenesetre a bemutatót a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartják – ott derül ki az is, hogy az átdolgozott forma alatt mi rejtőzik. Azon azért meglepődnénk, ha a technika nem lenne ismerős, mondjuk a két éve bemutatott Kia Picantóból.