Megjött a Porsche legpazarlóbb adócsalója
Itt az autó, amiben szinte bármit le lehet nyomni és magasan mások fölé emelkedni, miközben élvezhető a konnektoros hibrideknek szánt minden kedvezmény.
![](https://kep.index.hu/1/0/2903/29030/290307/29030773_2d545a372253baf0c57657ebe196dcdc_wm.jpg)
A Porsche már eddig is kínálta a 680 lóerős hibrid hajtásláncot a Panamerában, és már ott is látványos volt a koncepció ellentmondásossága, de a Cayenne-ben talán még látványosabb a kontraszt. A végeredmény ugyanis egy olyan jármű, amelynél a közlekedés hatékonysága nyilván nem volt szempont, csak annak a látszatát igyekeztek megteremteni a tervezők.
![](https://kep.index.hu/1/0/2903/29030/290307/29030775_1ae619906596b8b92452a1b2cf8b7a1c_wm.jpg)
A sima Cayenne és a Cayenne Coupé egyébként egyszerre kapja meg a V8-as hibrid hajtásláncot, és mindkettő a Turbo S E-Hybrid nevet viseli majd. A kupé valamivel áramvonalasabb, a légellenállási tényezője 0,35 helyett 0,34, viszont 45 kg-mal nehezebb, így 2535 kilogrammot nyom. A hajtás azonban olyan erős, hogy hiába sárnehéz mindkét változat, 3,8 másodperc alatt elérhető velük a százas tempó. Ráadásul a végsebességüket sem korlátozzák – a Porschénél az ilyesmi nem szokás – így akár 295 km/h-val is haladhatnak.
![](https://kep.index.hu/1/0/2903/29030/290307/29030777_9997fc5206bee5cec4477e9d24b12052_wm.jpg)
Elvileg persze ott a lehetőség, hogy tisztán villanyautóként használják a legerősebb Cayenne változatokat: a gyári adat szerint 40 km-re elegendő energiát raktározhat az autó akkucsomagja. Ám ilyenkor be kell érni a 135 km/h-s végsebességgel, és azzal a dinamikával, amit a 100 kW-os villanymotor nyújthat: 60 km/h-ra a kiviteltől függően 6,6-6,8 másodperc alatt gyorsul a nyolchengeres hibrid. Az igazán érdekes kérdés egyébként itt az, hogy milyen arányban érik majd be ennyivel azok, akik a legdrágább, 680 lóerős Cayenne-t fizették ki.
![](https://kep.index.hu/1/0/2903/29030/290307/29030779_8f285ad0d193b01b680fa10daf0b65ad_wm.jpg)
Ami egyébként tényleg nem kis összeg: Németországban a normál Cayenne-ben 172 604 eurót (közel 56 millió forintot) kérnek ezért a hajtásért, a kupéban pedig 176 293 eurót (bő 57 millió forintot). Ha azt nézzük, hogy a hajtás elektromos fele V6-os motorral kombinálva már 91 ezer euróért megkapható a Cayenne E-Hybrid modellben, akkor az is egyértelmű, hogy a Turbo S E-Hybrid nem azoknak készüt, akik kímélnék a környezetet, hanem azoknak, akik ingyen hajtanának be minden belvárosba, de fontos, hogy az arra járó Lamborghinikkel is eséllyel gyorsulhassanak egy jót.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)