Kiszivárogtak egy új Bugatti változat képei
Bár a VW-csoport részeként vált a Bugatti ismét a világ egyik vezető luxus-sportkocsigyártójává, a márka első sikeres feltámasztása az olasz üzletember, Romano Artioli nevéhez fűződik. Az első, és egyetlen, Olaszországban gyártott, modern Bugatti, az EB110 a maga négy turbós, 3,5 literes V12-esével 1991-es megjelenésekor egyike volt a legkomplikáltabb, legdrágább és leggyorsabb sportkocsiknak, és bár mára kicsit feledésbe merült, a Bugatti a maga módján most megemlékezik róla.
Hogy pontosan miért most vették elő, az nem egészen világos, bár az első prototípusokat valamikor 1989-ben, azaz nagyjából harminc éve kezdték tesztelni. Ám a képek alapján, amik néhány nappal a Pebble Beach-i bemutató előtt kerültek nyilvánosságra, az EB110-es néhány jellegzetes vonását a Chiron alapjain láthatjuk viszont. Az öt lyukas hátsó oldalablak például a csúcsváltozat, az EB110 Super Sport jellegzetessége volt, míg az aprócska patkó-légbeömlő a sportkocsi orrán az összes változaton megtalálható.
Az újdonság neve Centodieci lesz – a 110-es szám olaszul leírva – és úgy hallani, az eddigi második legdrágább Bugatti lesz a tavasszal bemutatott, egyedi La Voiture Noire után. A száztizesből tíz darabot készítenek, egyenként mintegy 8 millió eurós áron.