Lauda Ferrarijához nem mérhető ugyan, de egy egész érdekes ex-F1-es versenyautó kelt el nemrég. A Toyota ellen szól, hogy nem indultak vele futamon és hiába jött a V10-es korszakból, motor nem járt hozzá. Mellette volt viszont, hogy egy közepesen drága prémiumautó áráért jutottak hozzá.
Távoli emlék már a Toyota Formula-1-es projektje. A japánok a világ pénzét rászánták, hogy a kora kétezres években bekerüljenek a sorozat topcsapatai közé, de ez nyolc szezon alatt se jött össze. Nemhogy bajnoki címet, még csak futamgyőzelmet sem szereztek száznegyven versenyük alatt, így 2009 végén csalódottan elballagtak és onnantól inkább a Le Mans-i 24 órásra és az ahhoz tartozó sorozatra költötték a motorsportrészleg pénzét.
A nemrég gazdát cserélt Toyota a 2004-es szezonra készült. Egy TF104B, konkrétan a 08-as sorozatszámú autó, ami versenyen ugyan nem szerepelt, csak bemutatókra és vélhetően statikus tesztekre használták a japánok. Már ez durván leviszi egy versenyautó árát, az meg pláne, hogy se a V10-est, se a hajtás más elemeit, se az elektronikát nem adták hozzá, azaz vagy szobadísznek lesz jó, vagy az új tulajnak még bele kell pakolnia valami utópiacos versenymotort, ha pályanapozni akar vele.
F1-es Toyota eddig soha nem került árverésre, a japánok nagyon figyelnek rá, hogy versenyt is látott autóik a tulajdonukban maradjanak. Ezt a hajtását leszámítva teljes értékű példányt viszont fillérekért, a műfajban nagyon olcsónak mondható 69 ezer fontos (24 millió forint) áron adták el nemrég egy Bonhams aukción.