Hazai gyártású villanybuszt tesztel a Liszt Ferenc reptér
A Budapest Airport közleménye szerint már augusztus 22 óta tesztelnek egy BYD-et a Liszt Ferenc reptéren, így ha az elmúlt egy hétben onnan/oda repültél, akár még villanybuszozhattál is a terminál és a repülő között.
Miközben egyre forróbb téma, hogy meg kéne adóztatni a brutális CO2-lábnyommal járó polgári repülést, és miközben Svédországban bevett kifejezés lett a repülés-szégyen, egy szimbolikus lépésnek nem rossz, ha egy reptér megpróbál zöldebb módon működni. San Francisco az egyszer használatos műanyagot tiltotta ki nemrég, a Liszt Ferenc reptéren pedig már a kiszolgálói flotta része egy Leaf, egy e-Golf, egy e-NV és két villanyos Smart is. Hogy lesz-e ezen felül tartósan elektromos busz is rendszeresítve, azt egy éppen zajló teszt dönti majd el. 22-e óta nyúznak egy komáromi gyártású BYD-et, amivel az utasokat utaztatják a terminál és a repülők között.
A reptér (pontosabban földi kiszolgáló cégei) egy 12 méteres, alacsonypadlós BYD-et tesztel éppen. Az eredetileg városi környezetbe tervezett háromajtós hatótávja 300 kilométer, az akkucsomagját húsz százalékos töltöttségről négy óra alatt lehet fullra tölteni. A közlemény azt írja, az éjszakai forgalommentes időszakban tele lehet tölteni anélkül, hogy hiányozna, onnantól pedig bőven elég a hatótávja a napi működéshez. A budapesti reptér óriási profittal működik, azaz a BKK-val szemben még csak az sem szólhat az elektromos busz ellen, hogy ne tudná kigazdálkodni egy villanybusz-flotta árát. A hónap végéig tart a tesztidőszak, utána lesz döntés egy esetleges beszerzésről.