Koenigsegg: A rekord még nálunk van!
Naná, hogy a Koenigseggnél van érdemi reakció a Bugatti friss sebességrekordjára. Egyrészt gratuláltak, másrészt emlékeztettek, hogy a leggyorsabb széria gyártású autó még mindig az ő Agerájuk.
490 km/h - a héten jött a híre, hogy a Bugatti ekkora tempót ért el a Chironnal. A leggyorsabb közúton használható autó sebességrekordját tornázták ezzel az ötszázas határhoz nagyon közel, de a Koenigsegg szerint azért csak módjával kéne elfogadni a rekordot. A Bugatti nem titkoltan átépítette kicsit a Chiront a futásra. Egyrészt beletoldottak húsz centit, másrészt valamennyit biztosan húztak a teljesítményen is, még ha erről nem is árultak el konkrétumokat. A konkurens Hennessey szerint akár 2000 lóerő fölött is lehetett a rekordot futó autó. A lényeg pedig, hogy ezekkel így tényleg nem széria, hanem prototípus.
A Koenigsegg szóvivője a Top Gear magazinnal beszélt az új csúcsról. Először gratulált a Bugattinak a 490-es határ eléréséhez, majd elmondta, hogy ha ugyanannak az autónak a homologizált (széria) változata gyorsabban halad majd, mint 457,93 km/h, vagy 447,2 km/h-s átlagsebességes futást teljesít két irányba, akkor elveszi a koronát az Agera RS-től, mint a leggyorsabb szériagyártású autó, addig viszont ez a Koenigseggé. A szóvivő erről a másfél éve futott rekordról beszélt:
Az 500 km/h álomhatárhoz közeledve felélénkült szupersportautós világ. A Bugattinál például arról beszélnek, hogy az a 490 Nevadában (ahol az Agera RS futotta rekordját) simán lehetne 500, hiszen ezer méterrel magasabban tudnának ott futni, mint az Ehra-Lessien tesztpályán, ami tengerszinten van, azaz a levegő is sűrűbb rajta. A Koengisegg eközben megint elkezdet beszélni a közelgő Jeskóról, amivel rögtön rámennek majd a 480 km/h-ra. A Tuatarát se felejtsük el, a Hennessey-t meg aztán még annyira se.