1,1 milliárd dollárt, átszámolva több mint háromszáz milliárd forintot költ az Fiat Chrysler konszern (FCA) infrastruktúra- és üzemfejlesztésre, mivel szeretnének befutni a kis és kompakt, hibrid SUV-ok piacán. Terveik szerint a népszerű Fiat Pandát és a még meg sem jelent Alfa Romeo Tonalét szerelik fel hibrid hajtással. Egyelőre ehhez nincsenek eszközei az FCA-nak, úgyhogy az Olaszországban lévő pomiglianoi gyárat alakítják át.
Az üzemet olyan tempóban szándékoznak átalakítani, hogy 2020 első felében már kapható legyen a Panda hibrid változata. A Tonale csak később, 2021-ben lesz elérhető, viszont az Alfa Romeo azt ígéri, hogy a vásárlók egy igazi zöld, prémium, kompakt SUV-ot kapnak majd a pénzükért. Amellett, hogy takarékosabb és dinamikusabb lesz, ugyanolyan sportos vezetési élményt szeretnének elérni, mint más Alfa típusoknál. A kérdés csak az: le lehet-e majd tolni a márkarajongók torkán egy keresztmotoros, hibrid hobbiterepjárót?
A gyár és az infrastruktúra teljes áttervezése már folyamatban van, és az optimista becslés, hogy 2020 elején már termelni fognak, még be is jöhet. Ráadásul, ha működik a dolog, és a Panda és a Tonale is befut, akkor ez a rendszer akár a jövő Jeep modelljeiben is megjelenhet majd. Innen már csak egy brutál jó marketingesre lesz szükség, mert a hibrid Jeepet tényleg nem lesz egyszerű beadni a márkarajongóknak.