2019.09.11. 06:25

Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma. Sok gyártó űrhajóformával keresi a figyelmet, mások, mint például az Opel pedig azzal, hogy nem idegeníti el az átlagembert az egyre népszerűbb műfajtól. A hatodik generációs Opel Corsa elektromos változata feltűnésmentes, de azonnal beleülnék. 

A tulajdonos PSA-konszernnel osztozik padlólemezén, de nekem valahogy jobban tetszik az új Opel Corsa, mint francia rokonai az aktuális DS3, vagy illetve a Peugeot 208 második generációja. A négyméteres kisautót kínálják mindenféle 1,2 literes benzinmotorral, és 1,5 literes turbódízellel is, de a legfontosabb a Corsa-e. 

Az autó orrába épített villanymotor 136 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 260 newtonméter, így 8,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a városi tempót pedig kevesebb mint három másodperc alatt éri el, ami igazán szédítő eredmény. A padló első és hátsó traktusában, illetve a kardánalagútban elosztott 218 cellás akkupakk kapacitása 50 kilowattóra, amellyel akár 330 kilométert tehet meg a villanyos Corsa egy feltöltéssel, majd harminc perc kell a nyolcvan százalékos újratöltéshez, ha találunk gyorstöltőt. 

Külsőleg csak néhány apróság utal arra, hogy villanyautóról van szó, az utastérben pedig szinte semmi. Nem vettek el helyet a lábtérből, sőt, még a csomagtér is tisztességes méretű, a kezelőszervek szinte ugyanolyanok, mint egy mezei Corsában, kivéve persze az irányváltókart. 

Az új Corsa-e alapára kevéssel 30 ezer euró alatt alakul, ami pusztán az autó méreteiből kiindulva nem annyira ütős, mint a Golf-méretű VW ID.3-é, ugyanakkor a kisautók közt ez a modell kínál először ledmátrixos első fényszórókat és rendelhető hozzá radaros tempomat, illetve intelligens holttérfigyelő-rendszer is, tehát igyekeztek valamelyest feljebb pozicionálni a maga kategóriájában. A hatodik generációs Opel Corsa elektromos változata a jövő év tavaszától lesz kapható. 

További cikkek a Frankfurti Autószalonról:

Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.
Körbetapogattuk az olcsó elektromos Volkswagent
Nagy vállalás az ID.3 a Volkswagen részéről, ezzel akarják elhozni a villanyautót széles néprétegek számára. Beleültünk és megtapogattuk.