Veszett a világ, ez a Hyundai vagány
Dél-Korea legelső tömeggyártásban készülő autója a Hyundai Pony volt, melyet éppen 45 éve mutattak be a Torinoi Autószalonon. Azt a kocsi Giorgetto Giugiaro tervezte, így nem csoda, hogy a Frankfurtban világ elé tárt 45 nevű koncepció olaszos stílusú, hiszen arra az élekből építkező, csapot hátú kis szedánra utalnak vissza a tervezők. És hogy a számjáték ne álljon meg az évfordulónál, a karosszéria több szöge is éppen 45°-os.
![](https://kep.index.hu/1/0/2949/29492/294926/29492605_9fa05c327e87158c17a49b295b582fee_wm.jpg)
A múltba nézés nem áll meg a formatervnél, a gyári bemutató során elhangzott, hogy az 1920-as évek repülőire jellemző könnyűszerkezetet tekintették mintának építésekor. Valószínűleg nem favázra feszített vászonra gondolnak, inkább valami térhálós szerkezet lehet a dolog mögött. A kifejezetten csinos koncepció esetében a 800 V-os elektromos hajtáslánc nagy szabadságot engedett a tervezőknek, ezért az utastérhez egy modern nappali adta a mintát. Mi tagadás, ezek a székek nagyon hívogatók, és egy ennyire minimál belsőben már van értelme a tablet szerű érintőképernyőknek is.
![](https://kep.index.hu/1/0/2949/29492/294926/29492623_e3e556efaf8ac772eeb468cbd625a9d9_wm.jpg)
A 45 gyártása egyelőre nem valószínű, de azt mondja a Hyundai, formai jegyei visszaköszönnek majd más modelleken. Viszont már most a boltokban van a Kona új, Hybrid változata. A kis crossoverből volt már benzines és elektromos, a kettő közé érkező hibrid orrában a cég jól ismert 1.6 GDI motorjának 105 lóerős változata dolgozik, melyet egy 32 kW-os, állandó mágneses elektromotor segít. A rendszerteljesítmény legfeljebb 141 lóerő, ám ezt nem élvezhetjük túl sokáig, mert a lítium-ion akkumulátor mindössze 1,56 kWh-ás. Tehát mint a nagyjából hasonló méretű akkumulátort használó Prius esetében, itt is inkább a városban jönnek ki az előnyök, nem autópályán.
![](https://kep.index.hu/1/0/2949/29492/294926/29492619_7922586773e68e397b45ba9877ed4a6f_wm.jpg)
Az elektromos hírek azonban nem értek véget itt, a Hyundainál ugyanis úgy érzik, kell egy kis szexi a környezetvédelembe, hogy eladható legyen. Ezért az európai versenyközpontjuk kifejlesztette a Veloster N ETCR elektromos túrakocsit, melyet már jövőre indítani akarnak. A kocsi közepébe épített villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, szóval akár a DTM szörnyek kistestvére is lehetne az ETCR, de a Hyundai azt ígéri, WRC és benzinmotoros túrakocsik fejlesztését sem hagyják fel.
![](https://kep.index.hu/1/0/2949/29492/294926/29492617_a23a98a8ed9836b1e0994afdfd802143_wm.jpg)
Érdekesség, hogy a Veloster mellett egy hordozható elektromos töltőt is kiállítottak. A konténerben üzemanyagcella dolgozik, és szolgáltatja a nagyfeszültségű áramot a versenyautók töltéséhez. Izgalmas megoldás, ha a hétköznapokban beválik, akkor az is lehet, hogy jóval kevesebb villamos infrastruktúra fejlesztést igényel majd az elektromos autózáshoz szükséges töltőhálózat kifejlesztése – amiben egyébként most már a Hyundai is érdekelt, jelentették be Frankfurtban.
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)