A Bugatti nem közönséges halandóknak készít autókat. Azok a kevesek, akiknek viszont belefér a több száz milliós ár, feltehetően az ifjú örökösre is szívesen költenek. Például vesznek neki egy tízmilliós játékautót, ami történetesen jól passzol a Chiron mellé a garázsba.
Emlékszem, amikor olyan 10 éves lehettem, az egyik szomszédgyerek kapott egy sárga elektromos kisautót, amibe bele lehetett ülni és volt benne igazi gázpedál meg kormány. A hihetetlenül menőnek tűnő játékot néma csodálattal álltuk körbe, amint először kivánszorgott büszke sofőrjével a volán mögött az úttestre. Aztán napoknak tűnő percek után teljes izgalomba én is sorra kerültem és végre kipróbálhattam a világ legvagányabb játékát.
Azt gondoltam, hogy a többiek félősek és azért haladtak lépésben, fel sem merült bennem, hogy a lángnyelves csoda egyszerűen ennyire képes. A kezdeti lelkesedés pillantok alatt elillant. A gáz binárisan, vagy alig érzékelhető tempóban forgatta a kerekeket, vagy még annyira sem. A kormányban pedig annyi volt az élet, mint egy lámpakapcsolóban. A kiábrándító próbakör után udvariasan megköszöntem a lehetőséget és visszaültem a bringára.
Bár alapvetően ugyan ebben a kategóriában indul, feltehetően nagyságrendekkel minőségibb élményt kínál a Bugatti azoknak, akiknek a karácsonyi ajándékra több pénzük van, mint másoknak lakásra. Az eredeti Type 35 háromnegyedére összenyomott pontos másolatából összesen 500 darab készül, de már a Genfben kiállított működésképtelen prototípus mellett mindet elkapkodták, annak ellenére, hogy a játékautó annyiba kerül, mint egy jól felextrázott Mazda 6.
Az elsőre húzósnak tűnő ár valójában érthető, ha figyelembe vesszük, hogy egy hivatalos Bugatti termékről van szó, aminek az elején ugyan az az 50 gramm ezüstből készül márkajel figyel, mint bármelyik igazi márkatársán. A kidolgozás minősége pedig tényleg hibátlan. A különböző alkatrészek elkészítéséhez az eredetiről vettek mintát, érdemes átböngészni a képeket, elképesztően igényes minden porcikája.
Ráadásul az általam próbált vánszorgó szerencsétlenséggel ellentétben ez még haladni is tud. A regeneratív fékezésre is képes elektromos hajtáslánc végsebessége 45 km/h, de gyerek módban egyszerűen limitálható 20 km/h-ra. A luxusjáték kétféle akkumulátorral elérhető, a kisebbik 1,4 kWh-s, míg a növelt hatótávú 2,8 kWh-s változat akár 30 kilométerre is elég lehet. De hogy a töltésre várva ne kapjon hisztirohamot a kis Richard Jr., az aksi néhány mozdulattal cserélhető.