Ha biztonságos autóról beszélünk, mindenkinek az ütközések, a gyalogosvédelem, vagy a menetbiztonsági elektronikák ugranak be. Viszont sok országban másfajta biztonság is szempont, például, ha fegyverrel törnek az ember életére. Sok gyártó házon belül fejleszt páncélozott autókat, más megrendelésre dolgozik, vagy külsősként. Ilyen például a brémai székhelyű Trasco is.
A cég idei demóautója ez az XC90-es Volvo. Nem besétáltak a szalonba egy új T6-osért, tulajdonképpen a svédekkel együttműködésben készül az XC90 VR8.
A VR8 elnevezés a ballisztikai védelem szintjére utal: a VPAM VR8 páncélzat a legtöbb ma kapható rohamkarabély lövedékének ellenáll. A Trasco nem csak páncélozott járművekkel foglalkozott, készíetettek nagyon furcsak W126-os Merciket is.
Az ablakok öt centis, rétegelt biztonsági üvegből készültek. Az acél egy centi vastag.
Az XC90 súlya 1,8 tonnáról 3,4-re emelkedett, így nem csak áthangolni, de cserélni is kellett a futóműelemeket. Nem elég azonban csak új gátlókat és rugókat berakni, az öntvény lengőkarokat mart darabokra cserélték.
Az XC90 egy nagy SUV, emiatt futóműve maszív. De nem a közel megduplázott súlyhoz.
Jól látszik, hogy fékből és lényegesen komolyabb kerül fel: hatdugattyús nyereg, és fúrt-mart tárcsa. A motor teljesítményét csak minimálisan növelik, azt is csak az elektronika átprogramozásával.
A hátsó szélvédő gyári, a védelmet a csomagtartóba épített acéllemez adja.
Túlméretezett alkatrészeknek tűnnek.
Amíg össze nem hasonlítjuk a Trasco-félékkel.