Valószínűleg nem véletlen, hogy a belépő SUV-ra esett a svédek választása: az alapjául szolgáló CMA platformot annak idején eleve úgy tervezték, hogy legyen benne hely az akkumulátoroknak, ha szükséges.
A részleteket persze még nem adták ki, de közzétettek néhány képet az elektromos XC40 hajtásrendszeréről, hangsúlyozva, hogy a tervezés során elsődleges szempont volt a biztonság. Az persze ezekből a képekből is látszik, hogy újat a Volvo tervezőinek sem sikerült kitalálniuk: a hajtás két villanymotorból, és a padlóba épített akkumulátorcsomagból áll. A közlemény szerint azonban külön gyűrődőzónákat építettek ki az autóban az akkucsomag számára, hogy minimálisra csökkentsék a sérülés veszélyét egy esetleges baleset során. Emellett alaposan áttervezték az XC40 orr-részét is, hogy ellensúlyozzák a belsőégésű motor hiányát.
Ezen felül még annyi derül ki a Volvo villanyautójáról, hogy egy új, alighanem szabványosnak szánt aktív biztonsági csomagot is beépítenek az elektromos XC40-esbe. Az ADAS nevű rendszer komplett szenzorcsomagot tartalmaz radarokkal, kamerákkal és ultrahang-szenzorokkal, és már úgy alakították ki, hogy integrálható legyen a jövő önvezető rendszereibe is.
A Volvo az elektromos XC40 világpremierjét október 16-án tartja, de addig is ígérnek még néhány bejelentést a típus kapcsán, amelyekkel nyilván a bemutató tényét igyekeznek a köztudatban tartani.