Érdekes bejelentést tett a Maserati: bár úgy fogalmazták, hogy a hangsúly az akkumulátoros hajtású újdonságok kapják, tulajdonképpen felvázolták a közeljövő terveit.
Ezek szerint legalább négy újdonság várható 2022-ig: egy sportkocsi, egy terepjáró-féleség, valamint a Granturismo és a Ghibli váltótípusai. És mindből lesz valamiféle villanyos változat.
2020-ban egy sportautó lesz a márka nagy újdonsága, amelyből egyaránt terveznek tisztán elektromos és benzinmotoros változatot is. Úgy hallani, ez nem az Alfieri tanulmányhoz hasonló orrmotoros gép lesz, hanem a Ferrari F8-hoz és a Lamborghini Huracan-hoz hasonló, középmotoros, kis szériában készülő autó. A gyártását Modenában tervezik elindítani, és elsőként valószínűleg benzinmotorral mutatják majd be.
Egy évvel később érkezik az a modell, amelytől a márka jelentősebb növekedést várhat: a kisebbik SUV, amelyet az Alfa Romeo Stelvio mellett gyártanak majd Cassino-ban. Ezt szánják a Porsche Macan közvetlen ellenfelének, és állítólag ebből is lesz elektromos modellváltozat.
Az első hibrid hajtású modelljén is dolgozik a márka, amely szintén 2020-ra várható: ez a Ghibli szedán következő változatán alapul majd, amelyet Torinóban gyártanak majd. Ugyanitt készülnek gyártásba küldeni a Granturismo és a Grancabrio modellek utódjait, amelyek valószínűleg már csak villanyos hajtással lesznek kaphatók, bár ezek bemutatása várhatóan 2021-re marad.
A sajtóközlemény központi mondanivalója – azon túl, hogy a Maseratinál is sok minden lesz elektromos a jövőben – hogy a márka minden gyártási tevékenysége Olaszországban marad. Ez elég lényeges kérdés, amióta a Fiat márka a teljes termelését olcsóbb szerb, lengyel és török üzemek állítják elő. Az FCA csoport vezetése ennek kapcsán ígéretet tett, hogy az Alfa Romeo és Maserati márkákat nem költöztetik el, és a Maserati esetében tartják is magukat az ígérethez.