Az A4 idei felújítását követően nem nagy meglepetés, hogy a sorozat legdurvább sportváltozatát, az RS4 Avantot is átdolgozta az Audi.
Műszaki téren nincs nagy változás, hiszen csak egy komolyabb modellfrissítésnek lehetünk tanúi. A motoron még csak nem is igazították: a 2,9 literes biturbó V6-os továbbra is 450 lóerős, és 600 Nm leadására alkalmas, mint eddig. Ez is félelmetes dolgokra elegendő, például 4,1 másodperc alatt elérni a százas tempót. A hajtáslánc folytatása sem változott: nyolcfokozatú ZF automata és quattro-hajtás, ahogy eddig bevált. Ahogy manapság szokás, a végsebesség alaphelyzetben itt is 250 km/h, aki az Autobahnon többet szeretne előzni, az pedig felárért 280-ra emeltetheti.
Az újdonság azonban nem is ez, hanem a körítés. Az alacsonyabb hűtőrács, felette egy plusz légbeömlővel a fényszórók tetejének vonalában, az új lámpák, az egész optikai csomag: itt talán még fontosabb a határozott karakter, mint a gyengébb A4-es vagy az S4-es típusok esetében, és a feltűnő, oldalanként három centis sárvédő-szélesítésekkel együtt jobban is érvényesül.
Aki esetleg megkívánt volna egy ilyen autót a képek alapján, annak lehet lényeges információ, hogy a szuperkombi alapára 81 400 euró (kb 27,2 millió forint) lesz, legalábbis Németországban, és decembertől kerülnek a kereskedésekbe az első példányok.