Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
Alighanem ennek köszönhetően támasztotta fel a Changhe nevű kisebb kínai autógyár az ősrégi, első generációs Wagon R+-t. Ez a cég volt a Suzuki egyik kínai partnere, de tavaly felszámolták a közös gyártást. A Changhe, amely az állami Beijing Auto leányvállalata, viszont úgy szállt ki a közös vállalkozásból, hogy néhány régebbi modell gyártási jogát megtarthatta.
Így születhetett meg az EV2-nek elnevezett modell, amelyet apró haszonjárműként forgalmaznak. Az eredeti hajtás helyére egy 18 lóerő és 80 Nm leadására képes kis villanymotort építenek, amellyel a szögletes kisautó legfeljebb 80 km/h-s sebességet érhet el. Az akkumulátor-csomag mérete 8 vagy 10 kWh, a nagyobbikkal állítólag elérhető a 100 km-es hatótáv egy töltéssel.
Az apró akkumulátorral persze a jármű ára is viszonylag visszafogott: átszámítva 1,55 és 1,76 millió forintnak megfelelő összeget kell fizetni érte, amivel a legolcsóbb villanyautók közé tartozik még Kínában is.