Az új Mini modellcsalád csak 2023 körül érkezik, de szokatlan módon a tervezési folyamat kezdeti lépéseiről is beszélt a márka vezetője, Bernd Körber. Ugyanis épp most folyik a majdani kínálat legfontosabb tulajdonságainak meghatározása, és ezek sokat változnak majd.
A Mini tervezői például igyekeznek megfelelni arra a kritikára, hogy jelenlegi háromajtós alapmodell egyáltalán nem tűnik kicsinek, teljesen elvesítette korábbi kompakt jellegét. Körber szerint a következő Mini biztosan nem lesz szűkebb, viszont igyekeznek csökkenteni az első túlnyúlást, és úgy általában mindent megtenni, hogy a Mini visszanyerje miniautó-jellegét.
Ez persze nem egyszerű úgy, hogy a Minit ugyanarra a FAAR platfomrra kell építeni, amire a kisebb BMW-k is épülnek, amilyen az 1-es vagy az X1-es, ami azt is jelenti, hogy bizonyos méretnél kisebb egyszerűen nem lehet a legkisebb Mini sem.
Ugyanakkor arról is beszélt a márkaigazgató, hogy a Countryman bizonyos piacokra egyszerűen túl kicsi, annak ellenére, hogy egy üresen másfél tonnás, 4,3 méter feletti autóról beszélünk. „Észak-Amerikában és Kínában vannak olyan igények, amelyeket nem tudunk kielégíteni.” Magyarul valószínűleg jön egy még testesebb modell a kínálat tetejére ha nem is feltétlenül Európában.
Mindez persze 2022-23 környékén következik be legkorábban, de valószínű, hogy a mostani döntéseket később már nemigen változtatják meg: a következő három-négy év a fejlesztésről, a most meghatározott célok eléréséről szól majd a Mininél.