Eldőlt: marad a száguldozás a német autópályákon
A környezetvédelemmel kapcsolatos indokok túl kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy meggyőzzék a német parlamentet a sebességkorlátok bevezetéséről.
A német mobilitás jövőjével foglalkozó nemzeti platform még 2019. januárjában javasolta a kormánynak, hogy intsenek búcsút a sebességkorlátozás nélküli autópálya-szakaszoknak és legyen egységesen 130 km/h a maximális sebesség az Autobahnon. A platform azzal érvelt, hogy csupán ennek a szabálynak a bevezetésével teljesítenék az országtól elvárt CO2-csökkentés felét.
A javaslatcsomagot a Zöld pártnak köszönhetően a német parlament is megtárgyalta, ahol végül 631-ből 481-en az új szabályok ellen szavaztak. Ez annak fényében talán nem is meglepő, hogy a német környezetvédelmi minisztérium szerint a javaslatnak semmi értelme, és szerintük közel sem hozna akkora szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést, mint amekkorát a javaslat készítői prognosztizáltak. Maradnak tehát Németországban a sebességkorlátozás nélküli szakaszok, az útfelújítások és az évszakok függvényében a teljes autópályahálózat harmada-fele ilyen az országban.