Az Audi A6 55 TFSI E Quattro-nak hívja az A6-os legújabb, benzin-elektromos változatát. A típusjelzésben nem sok utalás van az autó műszaki megoldásaira, de négyhengeres turbómotor köré épített hibrid rendszert alkalmaznak benne, 367 lóerős összteljesítménnyel.
Ez az adat persze félrevezető lehet, a kétliteres, hosszabb távon csak a közvetlen befecskendezéses, kétliteres négyhengeres turbómotor 252 lóereje áll rendelkezésre, a 143 lóerős villanymotoré csak akkor, ha a 14,1 kWh-s, konnektorból is tölthető Li-ion akkucsomagban még akad töltés.
Az akku egyébként teljesen feltöltött állapotban legfeljebb 53 km megtételét engedi meg tisztán elektromos üzemben, amikor a jármű végsebessége is 135 km/h-ra csökken. Mindkét motort használva viszont 5,6 másodperc alatt gyorsulhat ez az A6 változat százra, a végsebessége pedig 250 km/h.
A megadott fogyasztási adat is nagyon jó, már-már túl jó is: a gyártó felszereltségtől függően 1,9-2,1 literes vegyes fogyasztást ad meg, 43-47 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás mellett, ám ez nyilván úgy igaz, ha az autó töltött akkumulátorral indul, és az elfogyasztott áram előállításának költségét, illetve környezet-terhelését nullának tekintik.
A hibrid Audi drága technikájának természetesen az ára is borsos: Németországban 68 850 eurót kérnek egy-egy példányért, ami úgy 22,7 millió forintnak felel meg.