Otthon, a Tokiói Autószalonon mutatta be az új generációs Jazzt a Honda. Rögtön egy új emelt túraváltozatot is lelepleztek az amúgy nem sok újdonsággal szolgáló bemutatón.
A sziluettjét már ismertük, már régen elárulták, hogy Európában csak hibridként lehet majd kapni, így nem sok lényegi infó maradt a Jazz szerdai világpremierjére. Leszámítva persze a karakterét tartó, de amúgy alaposan megújult külső és a belső dizájnt. Ebből az átszabott jazzes külsőből az öt felszereltségi szint egyike, az új Crosstar nyúlik majd ki nagyon. Lényegében ez lesz a Jazz Allroadja: a kicsit megemelt hason felül kap egy műanyagozást az alsó peremére, de olyan egyedi elemei is lesznek, mint a vízálló kárpitozása vagy a gyárilag integrált tetősínje. Na meg ennek az orra is egész másként lesz rácsozva.
A hajtáslánc-varriánsokat egyelőre nem fedték fel, de nekünk Európában a hibrid lesz lényeg, az pedig állítólag az Accorban is használt kétmotoros hajtást kapja majd. Konkrétumok még erről sincsenek, de annyiban megnyugtatták a közvéleményt a japánok, hogy az akksival és a villanymotorokkal együtt is megmarad a típustól megszokott relatív tágasság, és a Magic Seat ugyanolyan használható marad.
A vezetéstámogató rendszereket már nem ugyanaz a kamerás-radaros duó segíti, mint eddig, hanem egy nagyobb felbontással és szélesebb látószöggel dolgozó rendszer, amit minden felszereltségi szintben alapból az autóhoz adnak majd. Ezzel együtt fejlődött az automata vészfékező rendszer, ami már sötétben is felismeri a gyalogosokat, bicikliseket és akkor is magától fékez, ha elénk kanyarodik egy másik autó. De van már minden úttípuson működő sávtartó és adaptív tempomat is.
Az új Jazz értékesítése februárban indul, de valószínű csak Japánban, nálunk pedig pár hónappal az után várható a generációváltás.