Volkswagen: a Tesla nagyon komoly ellenfél
Talán először fordult elő, hogy egy nagy autógyártó nyíltan elismerte a Tesla tevékenységét, méghozzá nem is akárhogyan.
Herbert Diess, a Volkswagen első embere a VIII-as Golf hivatalos sajtótájékoztatóján kritizálta azokat, akik azt gondolják a Tesláról, hogy bajban lehet pusztán a kis méretéből adódóan. Diess szerint a Tesla már nem niche márka, vagyis nem egy egyszerű réspiacra lő, ráadásul a Model 3 révén már tömeggyártásra is képesek, valamint kiemelte, hogy a Tesla egyike a világ legnagyobb autóakkumulátor gyártóinak.
"Nagyon tiszteljük a Teslát. Egy olyan ellenfélről van szó, akit nagyon komolyan veszünk" - mondta Diess, aki szerint a jövő kérdése az lesz, hogy meddig tart a Tesla befektetőinek a türelme. Szerinte a globális terjeszkedés rendkívül tőkeigényes feladat, különösen, ha valaki csak elektromos autókat gyárt. A legújabb hírek szerint a Tesla kimászni látszik a gödörből: hat év után ismét nyereséget tudott realizálni a cég, aminek a jelek szerint a részvényesek is örültek. Talán ezeknek a folyamatoknak is szólt a Tesla elismerése.
Korábban egészen más hangokat ütöttek meg a vetélytársak. Bob Lutz ex-GM-vezér arra buzdította a márkafanatikusokat, hogy mihamarabb rendeljenek Teslát, mert hamarosan csődbe megy a vállalat. A néhai Fiat-vezér, Sergio Marchionne haláláig a villanyautók ellen érvelt, egyszer még saját villanyautójáról is nyíltan lebeszélte a potenciális vásárlókat, mert annyit bukott rajta a gyár. Marchionne 2017-ben lehetetlennek tartotta, hogy a következő évtizedben átvegyék az uralmat a villanyautók, és még 2018-ban is úgy fogalmazott: "Senkit nem ismerek, aki pénzt csinált villanyautók értékesítéséből, és nem hiszem, hogy az elektromosítás lenne a válasz a szén-dioxid-kibocsátás kérdésére. Ez lesz az irány, de ez sokkal tovább tart, mint az emberek gondolják." Még mindig messze vagyunk a villanyautózás teljes térnyerésétől, de ma már kevésbé tűnik lehetetlennek, hogy még 2020-as években átveszik a terepet.