A sportos BMW-knél marad a hátsókerék-hajtás
A BMW kínálatában egyre több a fronthajtású modell, de azt mondják, az igazán sportos modelleknél megtartják a hátsókerék-hajtást.
Ez egyben azt is jelenti, hogy az 1-es sorozatból nem készül erősebb, mint a 306 lóerős, összkerék-hajtású M135i, és valószínűleg ugyanez lesz a plafon a 2-es Gran Coupé számára is. A 2-es sorozat termékmenedzsere, Gernot Stuhl megerősítette, hogy a kétajtós kupé esetében kitartanak a hátsókerék-hajtás mellett, és ezt szánják kínálatuk legsportosabb modelljének ebben a méretben.
A hátsókerék-hajtás előnye, hogy a kétliteres négyhengeresnél nagyobb motort is be tudnak építeni: használhatják akár az M részleg háromliteres soros hathengeresét is 400 lóerő feletti teljesítménnyel, ahogy a jelenlegi M2-esben teszik. Ilyen változat pedig a következő generációból is készül majd.
Ugyanakkor úgy tűnik, nem tervezik követni a Mercedest, amely kétliteres négyhengeres motorjából hozott ki 421 lóerőt a legújabb 45 AMG modellek esetében.