530 kW-tal töltik a buszokat egy lengyel állomáson
Lengyelország ötödik legnagyobb városa, Poznan még tavaly év végén rendelt be 21 elektromos buszt a Solaristól, a beszerzéshez pedig épp építi az ezekhez szükséges töltőhálózatát. Lesz olyan pantográfos oszlop, ahol fél megawatt teljesítménnyel töltik majd buszokat.
Lengyelország jó helyzetből várja az európai tömegközlekedés villanyra állását. Az ország városai nemcsak elektromos buszból tudnak hazait venni a Solarisnak hála, de a töltőinfrastruktúra kiépítéséhez is van egy bejáratott, a műfajban nagy múlttal bíró hazai vállalatuk, az Ekoenergetyka-Polska. Ez a cég építi most Poznannak is az új buszokhoz szükséges töltőket tizenhat állomáson, összesen 2,2 MW teljesítménnyel. Lesz töltő, ahol több mint 500 kW-tal kapják majd a töltést a buszok.
A kivitelező még a tesztüzemnél tart, de azt mondják, a Jan III Sobieski állomáson még az 500 kW-ot is túllépik teljesítményben két töltőjükkel. A tesztek alatt a pantográfos töltésen 790 amperen 533 kW-os valós teljesítménnyel töltötték a buszokat, amihez egyedül az ABB 600 kW-os töltője mérhető egyelőre a teljes iparágban. Ezek a fél MW környéki töltési tempók rengeteget javítanak a villanybuszok kihasználhatóságán. A Solaris városi alacsonypadlósa, az Urbino 8,9 LE például egy 124 kWh-s akkumulátorral jár, azt negyed óra alatt bármikor tele lehet tölteni egy ilyen állomáson.