A múltba nyúltak vissza a McLaren tervezői, amikor inspirációt kerestek a következő szupersportkocsijukhoz. A legelső McLarenben találták meg, az M1-esben, amelyet 1967 és 1967 között egy Elva nevű kis cég gyártott bérmunkában Bruce McLaren tervei alapján.
A modern McLaren Elva annyiban hasonlít az Oldsmobile motoros ős-sportkocsira, hogy ennek sincsen érdemi szélvédelme, és az övvonal is hasonlóan kanyarodik az autó oldalán, előbb lágyan lefelé, majd a hátsó kerekek előtt hirtelen felfelé. A formaterv tényleg nagyon jól sikerült, bár a szélvédelem látszólagos hiánya első pillantásra elég ijesztővé teszi.
Gyorsan menni nyilván lehet vele, hiszen műszaki szempontból nem nagyon tér el a McLaren Sennától: ugyanaz a karbonváz az alapja, és ugyanaz a négyliteres V8-as turbómotor kerül bele. A gyártó ezúttal 804 lóerő csúcsteljesítményt ad meg, ami elvileg 3 másodpercen belüli gyorsulásra elég 100 km/h-ra, és 6,7 másodperc alatt teszi elérhetővé a 200 km/h-s sebességet. A végsebességét nem közölték, de a teljesítmény és a homlokfelület alapján biztosan 300 km/h felett van valahol.
A gyártó szerint az Elva nagy tempónál sem tépi le az utasok fejét, ami az AAMS nevű rendszernek köszönhető: ez az autó orrán belépő levegőt tereli úgy, hogy a két bent ülő személy feje körül viszonylag nyugodt maradjon az áramlás. Így állítólag sisakra sem lesz szükség az autó használatához, de aki nem bízik ebben a megoldásban, rendelhet gyári szélvédőt is, némi felárért.
Persze egy-egy ilyen gép alapára sem lesz aprópénz: 1,425 millió fontért, azaz átszámítva kb. 557 millió forintért adnak egyet, és még kirívóan ritka sem lesz, a tervekben ugyanis 399 példány legyártása szerepel. Ennek ellenére sem valószínű, hogy az Elvából akár egy is a McLaren nyakán maradna, hiszen az ilyen különleges sportkocsik jellemzően az eladásuk pillanatától csak értékesebbek lesznek.