Hiába kínált jól használható villanyautót, a Kínában kapható Denza márka eddig nem bizonyult jó üzletnek az alapítók, a Mercedes és a BYD számára. Ám legújabb modelljük változtathat ezen.
A Denza X előképét Concept X néven már a nyáron bemutatták, de a szériaváltozat csak most érkezett meg. A közepes méretű SUV-forma nem változott sokat, csak az olyan indokolatlan részletek tűntek el, mint a légbeömlők körüli LED-világítás. Ugyanakkor a lágy vonalvezetés és a fura, békapofára emlékeztető orr maradt, bár ez utóbbin megszaporodtak a nyílások, nyilván műszaki okokból.
Az új modell másik újdonsága az, hogy már nem csak tisztán villamos hajtással lesz kapható, mint a Denza márka korábbi modelljei. Az ok nyilvánvaló: a korábbi modelleket egyszerűen nem tudták eladni viszonylag magas áruk miatt. Így az X-ből két változat készül: az egyik egy konnektoros hibrid lesz kétliteres, 192 lóerős benzines turbómotorból és két villanymotorból álló hajtásrendszerrel. Ez utóbbiak közül az első tengelyt egy 150 lóerős, a hátsót egy 245 lóerős hajtja. Az össz-teljeítmény így bőven 400 lóerő felett, a gyorsulás 100 km/h-ra 5 másodperc alatt lesz.
Emellett továbbra is készül tisztán elektromos modell: ebben egyetlen, 245 lóerős villanymotort alkalmaznak, és az ígéretek szerint egy töltéssel elmegy majd 500 kilométert.
Számos részlet homályos még az új Denza kapcsán, de annyi egyértelmű, hogy az új típussal, különösen a hibrid változattal megpróbálják feljebb tornászni az eladásokat. Eddig ugyanis a legjobb évükben sem tudták meghaladni az ötezer példányt és a 0,02%-os piaci részesedést, ami nyilván kevés ahhoz, hogy hosszabb távon eltartson egy autómárkát.