A Mustang Mach-E elnevezésű modellt csak november 17-én vasárnap mutatnák be a nagyközönségnek, de úgy néz ki, egy rövid időre kikerült a róla szóló információ a Ford honlapjára, és valaki le is mentett egy csomó oldalt. Így már nem titok, hogy hogy néz ki, és a legfontosabb adatai is kiderültek.
Bár a villanyautó formájába láthatóan igyekeztek becsempészni néhány utalást a Mustang kupéra, a Mach-E célszerű, ötajtós, terepjárós arányú autó. Leginkább talán a Tesla Model Y megfelelőjének tekinthető használati értékét tekintve, picit látványosabb, mozgalmasabb formatervvel, de nagyon hasonló belső kialakítással.
A Mustang-rokonság egyébként a jelvényben és a hátsó lámpák három csíkjában nagyjából ki is merül – ezen kívül az egyetlen közös pont, hogy a Mach-E kétkerék-hajtású változatán is a hátsó kerekek a hajtottak.
Egyelőre három fő változatról lehet tudni: az alapkivitel 44 ezer dollár alatti áron a 255 lóerős Select lesz. Ez rendelhető lesz két- és négykerék-hajtással is, az előbbi 370, az utóbbi 338 km-es hatótávot ígér. Már ez sem megy rosszul, 6 és 7 másodperc közötti idő alatt gyorsulhat 96 km/h-ig.
Drágább és komolyabb tudású a California Rt.1 jelzésű kivitel: ez 483 km-es hatótávot és 282 lóerőt kínál 53 ezer dollár alatt. Ez már csak összkerék-hajtással lesz kapható. A csúcsváltozat a 2021 tavaszán érkező GT lesz, erről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 3 másodperc körül gyorsul majd 96-ig, és 60 500 dollárért tervezik adni.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy mindez mire lesz elegendő. A Tesla a Model 3 révén erősebb és olcsóbb elektromos modellt kínál, amely ugyanakkor messze nem hibátlan. A Mustang márkanév és a Ford gyártási tapasztalata előnyt jelenthet, de hogy mennyit számít mindez a Tesla helyzeti előnyéhez képest, azt csak az idő mutatja majd meg.