A Jaguar-Land Rover kereskedelmi vezetője 2020-ban is új modelleket ígér, de semmiképpen sem kisebbeket, mint a Jaguar XE vagy a Range Rover Evoque.
Felix Bräutigam az Autocarnak mesélt a brit autógyártók jövőjéről. Bräutigam - aki egyébként a vállalat igazgatótanácsának is tagja - egyértelművé tette, hogy sem a Jaguar sem a Land Rover nem fog abba az irányba elmenni, mint amibe a BMW vagy a Mercedes ment a Minivel a Smarttal, vagy akár az 1-es szériával és az A osztállyal.
A kijelentés abból a szempontból érdekes, hogy JLR-nek nem igazán megy mostanában jól a szekér és folyamatosan terjengenek a pletykák a márkák eladásáról, illetve partneri lehetőségek kereséséről. Legutóbb például BMW és a Geely jött szóba, mint lehetséges közreműködő. A németekkel belső égésű- és villanymotoros hajtásláncokban is közösködhetnek, míg a Geely pusztán anyagi érdekeltségből szállhat be a brit márkákba. A Jaguar-Land Rover az elmúlt évben 3,4 millió dolláros veszteséggel zárt, és az év elején jelentették be, hogy megválnak dolgozóik 10%-ától.
Az értesüléseket a Geely cáfolta, a BMW pedig nem reagált rájuk, az viszont gyanítható, hogy a talpon maradt brit autógyártóknak nehéz dolga lesz, ha a jelenlegi tulajdonos, a Tata nem ragaszkodik a megtartásukhoz. A helyzeten valószínűleg nem segít a downsizing-ellenes hozzáállás és a Brexit sem.