Képtelen összeget szán modernizációra a VW
Nagyjából a negyedével emelte meg a fejlesztésre szánt pénzt a Volkswagen: korábban 44 milliárd euró szerepelt az ötéves tervükben, ez emelkedett most 60 milliárdra.
Azt is nyilvánosságra hozták, hogy ez hogyan oszlik meg: mintegy 33 milliárd eurót költenek az elektromos autókra való átállásra, míg hibridekre és digitális fejlesztésekre 27 milliárdot szánnak 2025-ig.
Új, hosszú távú fejlesztési és eladási terveket is közölt a VW csoport: 2029-ig 75 tisztán elektromos és 60 hibrid hajtású modellt terveznek piacra dobni. Villanyautóból a következő tíz évben 26 millió példány legyártását tervezi a cég, ebből a mennyiségből 20 millió épül majd az olcsóbb MEB platformra, és 6 millió a luxusmodellek számára kifejlesztett PPE platformra.
A Volkswagen csoport villanyautó-programja egyelőre a legelején jár: egyelőre három ilyen modell került gyártásba, az Audi E-tron terepjáró, a sportos, négyajtós Porsche Taycan, illetve a Volkswagen ID.3. Ezek közül ráadásul csak az ID.3 épül a tervekben szereplő szabványos MEB alapokra, az Audi és a Porsche a jövő szabvány luxus-villanyautó alapjai helyett még egyedi megoldásokat alkalmaz.
A Volkswagen által fejlesztésre szánt összeg egyébként kisebb országok nemzeti össztermékéhez hasonlítható: Magyarország nemzeti összterméke például kb. 145 milliárd euró volt a tavalyi évben, azaz a VW éves szinten is ennek közel a tizedrészét szánja a kínálata korszerűsítésére.