Az Audi ugyan többféle platformon többféle villanyautó gyártását tervezi, de a második villanyautó-típusuk, amelyet ma mutattak be Los Angelesben, még csupán az E-tron átalakított változata, nagyon kevés műszaki változtatással.
Az Audi eddig nem kínált a BMW X6-oshoz hasonló terep-kupét, az E-tron Sportback azonban épp ilyen, és nagyjából ez az egyetlen érdemi eltérése az E-tron első változatához képest. Az övvonal alatt ugyanazokat a karosszériaelemeket találjuk – csak az első lökhárító alsó nyílásainak kilakaításán változtattak – és erre utal az is, hogy a két autó külső méretei milliméterre azonosak. Még a magasságuk sem tér el, ugyanakkor az eltérő tetőkialakítás a gyáriak szerint érzékelhető légellenállás-csökkenést hoz: 0,27 helyett 0,25 a Sportback formatényezője.
Az adatok alapján az E-tron Sportback hajtásláncán sem változtattak: a nagyobbik, 55-ös típusszámú változat akkumulátora ugyanaz a bruttó 95, nettó 86,5 kWh-s egység, és a kétmotoros hajtásrendszer is azonos, bár mostanra pontosabban ismerjük a képességeit. A 408 lóerős összteljesítmény csak nyolc másodpercig érhető el, tartósan 360 lóerő leadására képes. A hatótávolság az egyetlen, amely valamelyest nőtt: a gyári közlemény durván 10 kilométeres növekedésről szól, és WLTP szabvány szerint 446 km-es maximális hatótávról írnak, bár van itt némi zavar a számokkal, mivel a normál E-tron 55 hatótávjának korábban 417 km-t adtak meg. A Sportbackből már a kezdetektől elérhető lesz a kisebb akkumulátoros, alacsonyabb teljesítményű 50-es típusszámú változat, 313 lóerő összteljesítményű hajtással és burttó 71, nettó 64,7 kWh-s akkumulátorcsomaggal, amely WLTP ciklusban mérve 347 kilométeres maximális hatótávot ígér egy töltéssel.
Egy részlet van, amelyet tényleg világújdonságként hirdet az Audi az E-tron Sportback tetejének formáján kívül: a digitális LED-mátrix fényszórókat. Ebben nagyon apró tükrökkel szabályozzák másodpercenként 5000 alkalommal, hogy az autó előtti tér mely részét világítsa be a fényszóró, és melyiket hagyja ki. Ez a rendszer akár képek vetítésére is alkalmas – az autó indításakor és leállításakor használja is a funkciót – de képes bevilágítani a kanyarba, és kihagyni a szembejövő autót. Külsőre egyébként nem könnyű megkülönböztetni az E-tron jelenlegi fényszórójától, és a Sportback-hez 2020 közepétől lesz elérhető.
Az Audi második villanyautója jövő tavasszal érkezik, az alapára 71 350 euró lesz, és ugyanott készül majd, Brüsszelben, ahol a szögletesebb tetejű E-tron változat.