Az Audi ugyan többféle platformon többféle villanyautó gyártását tervezi, de a második villanyautó-típusuk, amelyet ma mutattak be Los Angelesben, még csupán az E-tron átalakított változata, nagyon kevés műszaki változtatással.

Az Audi eddig nem kínált a BMW X6-oshoz hasonló terep-kupét, az E-tron Sportback azonban épp ilyen, és nagyjából ez az egyetlen érdemi eltérése az E-tron első változatához képest. Az övvonal alatt ugyanazokat a karosszériaelemeket találjuk – csak az első lökhárító alsó nyílásainak kilakaításán változtattak – és erre utal az is, hogy a két autó külső méretei milliméterre azonosak. Még a magasságuk sem tér el, ugyanakkor az eltérő tetőkialakítás a gyáriak szerint érzékelhető légellenállás-csökkenést hoz: 0,27 helyett 0,25 a Sportback formatényezője.
Ha hal lenne, visszadobnám
Vélhetően sikeres lesz, hiszen kevesen vannak a kategóriájában: a valóban prémiumnak megcsinált villanyautók között. Csak még lenne min dolgozni.
Az adatok alapján az E-tron Sportback hajtásláncán sem változtattak: a nagyobbik, 55-ös típusszámú változat akkumulátora ugyanaz a bruttó 95, nettó 86,5 kWh-s egység, és a kétmotoros hajtásrendszer is azonos, bár mostanra pontosabban ismerjük a képességeit. A 408 lóerős összteljesítmény csak nyolc másodpercig érhető el, tartósan 360 lóerő leadására képes. A hatótávolság az egyetlen, amely valamelyest nőtt: a gyári közlemény durván 10 kilométeres növekedésről szól, és WLTP szabvány szerint 446 km-es maximális hatótávról írnak, bár van itt némi zavar a számokkal, mivel a normál E-tron 55 hatótávjának korábban 417 km-t adtak meg. A Sportbackből már a kezdetektől elérhető lesz a kisebb akkumulátoros, alacsonyabb teljesítményű 50-es típusszámú változat, 313 lóerő összteljesítményű hajtással és burttó 71, nettó 64,7 kWh-s akkumulátorcsomaggal, amely WLTP ciklusban mérve 347 kilométeres maximális hatótávot ígér egy töltéssel.
Egy részlet van, amelyet tényleg világújdonságként hirdet az Audi az E-tron Sportback tetejének formáján kívül: a digitális LED-mátrix fényszórókat. Ebben nagyon apró tükrökkel szabályozzák másodpercenként 5000 alkalommal, hogy az autó előtti tér mely részét világítsa be a fényszóró, és melyiket hagyja ki. Ez a rendszer akár képek vetítésére is alkalmas – az autó indításakor és leállításakor használja is a funkciót – de képes bevilágítani a kanyarba, és kihagyni a szembejövő autót. Külsőre egyébként nem könnyű megkülönböztetni az E-tron jelenlegi fényszórójától, és a Sportback-hez 2020 közepétől lesz elérhető.
Az Audi második villanyautója jövő tavasszal érkezik, az alapára 71 350 euró lesz, és ugyanott készül majd, Brüsszelben, ahol a szögletesebb tetejű E-tron változat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
