Space Vizzion: a jövő Volkswagen kombija
Los Angelesben mutatta be a Volkswagen az ID. Space Vizzion nevű elektromos tanulmányautót, amelyet a többi ID. koncepcióhoz hasonlóan majdani szériagyártmányok előképének szánnak.
A forma hasonlít is az ID.3-aséra, amelynek épp mostanság indul a gyártása, de annál sokkal hosszabb és tágasabb, eléggé eltérő arányokkal. A hossza közel öt méter, a szélessége 1,9 méter, a magassága 1,53 méter, a tengelytávja pedig majdnem három méter, azaz külsőre sem kicsi, de a villamos hajáslánc miatt az átlagosnál is több hely jut benne az utas- és csomagtérnek. A forma a rövid orr-rész mellett a magas övvonaltól jellegzetes, ami jórészt nyilván a padló alatti akkumulátor-csomag helyigénye miatt van.
Belül nagyon erősen látszik a Tesla-hatás: a minimalista műszerfalon ott a Model 3 jellegzetes számítógép-monitorának mása 15,6 hüvelykes képátlóval, a műszeregység viszont jelzés-értékű, mivel a legtöbb információt a műszerfalra vetíti a tanulmányautó. Ahogy a tanulmányokon mostanság szokás, itt is négy ülőhelyet alakítottak ki, bár a VW már most jelezte, hogy a szériaváltozatot legalább ötszemélyesnek szánják. A csomagtér is tisztességes, 590 literes méretű, és a padlója alatt még két gördeszkának is jutott hely.
A műszaki alapokat természetesen a VW szabvány MEB platformja adja, és rögtön kétféle hajtásváltozatról is szó esett. A tanulmányban állítólag az egyszerűbb van: ez egyetlen, 279 lóerős motort tartalmaz, amely a hátsó kerekeket hajtja. A másik esetben egy 102 lóerős második villanymotor hajtaná az első kerekeket, így a két motor együtt 340 lóerő össz-teljesítményt biztosítana. A beépített akkumulátor egyébként bruttó 82, nettó 77 kWh-s, és a gyáriak szerint akár 590 km-es hatótávot is biztosíthat a WLTP szabvány szerint.
Ebben nyilván nagy segítség a kombi-forma kedvező légellenállása: a formatényező értéke 0,24, de emellett a kis hasmagasság és a terepjáró-szerű modellekénél kisebb homlokfelület is a nagyobb hatótáv elérését segíti. A gyári adatok szerint az erősebb hajtással a Space Vizzion akár 5,4 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, a végsebességét viszont 175 km/h-ra korlátozták, részben nyilván azért, hogy megakadályozzák az akkucsomag túl gyors lemerítését.
A Space Vizzion nyilvánvalóan nagyon sok olyan részletmegoldást tartalmaz, amely nem juthat el a gyártásig, viszont egy hasonló típus előállítását állítólag már be is ütemezték 2021 és 2022 fordulójára.