Kényelmes óriás az új Volkswagen
Bizonyos értelemben ez a legtöbb, amit a Volkswagen eddig személyautóban kínált. A Viloran, amely egyelőre kínai specialitásnak ígérkezik, 5,3 méteres, és 3,18 méteres tengelytávú, azaz nagyobb mint az Atlas terepjáró, az amerikai Passat, vagy akár a Phideon luxusszedán. Ám nem ez a legnagyobb eltérés a VW-ek többségéhez képest, hanem az, hogy az autót úgy tervezték, hogy hátul legyen a legjobb utazni benne.
Erre utal legalábbis a középső üléssor kialakítása, amely két nagy, integrált lábtámaszos, motorosan állítható karosszékből áll. Láttunk már hasonlót, a Lexus LM luxus-egyterűben, bár a Viloran összességében azért kevésbé önző jószág: itt van egy harmadik, háromszemélyes pad hátul, így hét személyt is szállíthat a Viloran, ha úgy hozza a szükség.
A nagy méretein túl nagyrészt szabvány Volkswagen megoldásokból áll össze a típus. Az MQB platform alkatrészeire épül, a motorja pedig az EA888 sorozatból származó kétliteres turbós benzinmotor, 220 lóerővel és 350 Nm csúcsnyomatékkal.
A típus formája egyébként meglehetősen szokványos egyterű-forma a VW jól ismert arculati elemeivel, talán a megszokottnál nagyobb felületű króm hűtőrács az egyetlen részlet, amely eltér a sablontól.
Valószínű, hogy ez a típus csak Kínában lesz elérhető, esetleg néhány környékbeli ország jöhet még szóba. Európában viszont aligha fogunk vele találkozni: itt mára szinte teljesen megszűnt az érdeklődés az egyterű modellek iránt, így lassan az is kérdéses, hogy a Sportsvan, a Touran és a Sharan közül érdemes-e a Volkswagennek akár egyet is megtartania.