Egyelőre mégsem hal ki a V12-es motor
A Mercedes és az Aston Martin sem hajlandó lemondani a manapság csak presztízs miatt tartott óriási motorokról.
Kevés pazarlóbb jármű létezik a világon, mint a nemrégiben bemutatott Mercedes-Maybach GLS 600, ennek ellenére viszonylag meglepő adatot pillanthattunk meg a menetteljesítményeket böngészve. A böszme terepjáró nem a cégcsoport V12-es motorját kapta, ahogy a S osztály, hanem egy kisebb, de nem kevésbé erős V8-ast. Rögtön arra a következtetésre jutottunk, hogy a németek hamarosan nyugdíjba küldik a V12-est, de erre maga a Daimler vezérigazgatója, Ola Kallenius cáfolt rá a GT Spiritnek adott nyilatkozatában. Kallenius elárulta, hogy a 2021-ben érkező új S osztályt továbbra is lehet majd V12-es motorral rendelni.
Úgy hírlik, az Aston Martinnál sem tesznek le a különleges motorformuláról. A vállalat első embere, Andy Palmer sem zárta ki, hogy első SUV-jukba, a DBX-be V12-es motor kerüljön. A Road & Tracknek adott interjújában Palmer egyértelműsítette, hogy a DBX nem csak V8-as motorral fog készülni, azt azonban nem árulta el, hogy mi kerül majd a többi változat orrába. Annyit azért elmondott, hogy a V12-es befér a motortérbe, ami elég egyértelmű utalásnak tűnik.
A nagy német prémiumtrió közül az Audi már évekkel ezelőtt kiszállt a 12 hengeres motorral hajtott autók piacáról. A szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt a Mercedesen, az Astonon és a BMW-n kívül ma már csak a Bentley, a Ferrari, a Lamborghini, a Pagani és a Rolls-Royce kínál ilyen autókat.