A régóta várt piaci áttörés még mindig nem jött el, de egy szolid mozgolódás azért látszik a hidrogén-hajtású autók piacán. A Toyota már a második Mirainál tart, de a Hyundai is nagyban építgeti hírét a kategóriában. Most épp a hidrogénes Nexóval futottak egy új rekordot.
778 kilométer - ez mostantól az a csúcs, amit egy piacon is kapható tüzelőanyagcellás autónak hoznia kell, ha be akarja állítani a Hyundai távolsági rekordját. A Nexo egy ilyen autó, tavaly óta kapható, bár a hidrogénes töltőinfrastruktúra általános gyérsége miatt kevés helyen jön szembe.
A Nexo új rekordja ahhoz a Bertnard Piccardhoz kötődik, akinek mindenféle repülőeszközzel van egy halom rekordja már, és aki amúgy annak a Jacques-nak a fia. A hőlégballonos csúcsok után ez a nexós túra sok veszélyt nem rejtett; a Solar Impulse Foundation elnökével együtt beültek az autóba 25-én a FaHyence-i töltőállomáson, majd 778 kilométer múlva kiszálltak Dugny-ban, az űrkutatási múzeumnál.
A célban állítólag még 49 kilométeres hatótávot jelzett a Nexo, szóval a 800 kilométeres határ akár még ezzel is simán meglehet. Máskülönben ez a 778 kilométeres rekord várhatóan nem lesz hosszú életű. Nem egy nagy érték, ahogy besűrűsödik a mezőny, gyorsan megdőlhet. A villanyautóknál nehezen követhető ugyan ez a cím, de ott ezer kilométer fölötti egy töltéses utakról már hallani egy ideje.